Maverick
Aktiv medlem
Jag har jobbat på en datasupport och kunde konstatera att folk gladligen la ut över 30k på en dator utan att lära sig skillnaden mellan skärm och dator eller för den delen vart onoff-knappen satt och hade för funktion(satt på telefonsupport). Undrar om de fortfarande drar ur sladden när de ska stänga av datorn?, det var helt omöjligt att få dem förstå vad som var vad och vad onoff-knappen fyllde för funktion. Mest för att de envisades med att stänga av skärmen hela tiden...
Sen vet jag inte om jag tycker att 10k är så himmla mycket. Får man en oväntad räkning på 10k är det mycket men i följande perspektiv så vet jag inte:
Dykutrustning: 20k, plus att du måste gå en kurs för att få använda prylarna.
En enklare MTB för motionsbruk 10k. Vilket är en ekonomisk risk med tanke på slitaget...
En hygglig bil 25k, bättre begagnad. Vem har för övrigt lärt sig sin bil utan och innan före köpet?
Hyra för lägenheten, inte en två månader...
Bensin till och från jobbet, 30k per år.
Nåväl, allt är beroende på perspektiv. Enligt den info jag har så tål inte sensorerna på DSLR att ligga på hela tiden utan de skulle förstöras. Vidare skulle man få samma sunkiga AF som på kompakter.
Mvh
Maverick
Sen vet jag inte om jag tycker att 10k är så himmla mycket. Får man en oväntad räkning på 10k är det mycket men i följande perspektiv så vet jag inte:
Dykutrustning: 20k, plus att du måste gå en kurs för att få använda prylarna.
En enklare MTB för motionsbruk 10k. Vilket är en ekonomisk risk med tanke på slitaget...
En hygglig bil 25k, bättre begagnad. Vem har för övrigt lärt sig sin bil utan och innan före köpet?
Hyra för lägenheten, inte en två månader...
Bensin till och från jobbet, 30k per år.
Nåväl, allt är beroende på perspektiv. Enligt den info jag har så tål inte sensorerna på DSLR att ligga på hela tiden utan de skulle förstöras. Vidare skulle man få samma sunkiga AF som på kompakter.
Mvh
Maverick