Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför fungerar inte Raynox 250 på min kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Raynox säger ju 70mm och uppåt. Och nog kommer jag närmare alltid.

Jag kan svara mig själv om DCR-250 snart. Jag tog och beställde den då jag såg att det "billiga stället" bara hade 1 i lager. Jag har velat ha den länge. Jag köpte 150 mest för han kunna komma lite närmare med den lilla Sonyn jag köpte i somras. Den har suckig närgräns.

Bildkvalitén verkar det inte vara nåt fel på ivf. Men det visste jag. Har sett sjuka makrobilder tagna med en kombo av makroobjektiv, mellanringar och Raynox! ibland flera Raynox. Och ibland en telekonverter på det. Extra allt liksom. Raynox är ju inte den enkla glasögonvarianten utan består av flera element.

Det finns en snubbe som kallar sig 1of1 som använder sig av den här sjuka kombon. Han specialitet är att trava yttpyttesmå sandkorn på varandra - på fri hand, inget klister eller nåt. Är för mig helt obegripligt hur det går till. Tyvärr specar han inte utrustningen på fejjan. Bilderna är så klart stackade - i mer än en bemärkelse. :p

Har beundrat hans bilder i åratal, men har inga så höga ambitioner själv. Jag suger på makro. Darrhänt är jag också. 😉

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar