Annons

D50 Automatisk avstängning

Produkter
(logga in för att koppla)

Delarium

Medlem
Kan man ställa in i D50'n att stäng av sig automatiskt efter en stund, om man inte rört några knappar eller så? Det är ganska lätt att glömma reglaget på "on" när man sitter vid datorn och tankar över bilderna.

Sen får jag upp CHR blinkandes där antalet lediga bilder kvar skall visas, vad beror det på? Det fungerar ibland ta bilder, ibland inte. Kass minneskort?
 
Jag har glömt min D50 på i en vecka utan att batteriet tar nämnvärt med stryk, huvudsaken att mätningen och LCD-skärmen stängs av.

Kanske finns det nåt sätt att aktivera automatisk avstängning, men för mig har det aldrig varit nåt problem, trots att jag är svårt disträ ooch glömmer stänga av den.
 
jag tror kameran drar nästan ingen ström alls
även när den är on!
jag har den nästan alltid i på läge.

Men om man kopplar ihop den med datorn för att tanka över bilder så drar den en massa ström även efter det att överföringen är klar!
Glömmer man att koppla loss den och börjar jobba med bilderna så är batteriet snart slut.

Samma sak var det med min tidigare kompakt.
 
Okej, då fick jag svar på den frågan. Då ska jag försöka dra ur kabeln så snart jag är klar med kameran.

Nån teori om CHR-felmeddelandet?
 
Är det nåt känt problem med Kingston 1GB MiniSD(i adapter) eller är just mitt kort defekt isåfall? Blir nog ett ultrakort till ändå, men tänkte om det är hopplöst att ha som backupkort.
 
Köp en kortläsare istället, både snabbare och smidigare att använda för övertankning en kameran.

kent.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.