Janne B
Aktiv medlem
Det kan väl i och för sig vara intressant att så här dagen före spekulera i ett pris. Men vad jag inte fattar är att så många håller på att jämföra vad andra kameramärken kostar. Har man ett Nikonsystem eller för all del ett system av annat märke är det väl inte intressant vad andra märken kostar. Jag menar, det finns väl få som byter sin utrustning med allt vad där innebär för att ett kamerahus kostar någon tiotusen hit eller dit nu när vi talar om proffsverktyg. Bara en 14-24 zoom kostar en förmögenhet för att ta ett exempel. Men sedan en annan sak. Jorgene sade en sak som jag faktiskt inte tänkt på så mycket, men i DX läget får ju D3x bra nära lika många pixlar som D300. Kam man anse att man därigenom får en D3 samt D300 i samma kamera? Blir brusegenskaperna samma, dynamiska omfånget och liknande? Men man måste väl föstås använda sig av grymt bra objektiv för att få ut det sista gissar jag. Nåväl vad tror ni som vet......är det en D3 och D300 i samma kamera, (förutom min älskade inbyggada blixt förststås)
Mvh
JB
Mvh
JB