Annons

D300 på väg ut till konsumenterna!

Produkter
(logga in för att koppla)

CrazzlY

Aktiv medlem
Så har D300 äntligen börjat nå sina trogna anhängare runt om i världen. I USA är det många på dpreview.com som har fått Onsdag (denna vecka!) som definitivt leveransdatum.

Visst är det USA, men det vore kul att veta om NÅGON i Sverige har blivit uppringd av butiken de beställt ifrån, och fått veta att D300 är på väg?

Tick tock...
 
Leverans från butik - 28/11 enligt Nikon. Kamerorna finns i Nederländerna (centrallagret) och Nikon väntar på tilldelningsvolymer, vilket de kommer att få denna vecka. Det är möjligt att det kan flexa på 1-2 dagar. Men visst, om logistiken fungerar, så kan möjligen några hämta ut sina kameror före helgen. Men officiellt är det den 28:e
 
Som Jeppe säger så är det nog få i Sverige som kommer att få sina kameror innan den 27:e. Möjligtvis kanske någon över-disk-hämtning under helgen MEN jag misstänker att det är först på måndag det KAN börjar hända saker och och att merparten av oss som står långt fram i kön får en D300 i handen mellan den 27:e och den 29:e. De enda som kanske kan tänkas få den tidigare är testare (likt Göran Segeholm) och kanske de som är NPS:are :)

OM det visar sig att jag har fel blir jag dock inte alls särskilt ledsen ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.