Annons

D2x på G!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Nikon har lyssnat på användarna, och som vi vet så avskyr Nikon-ägare en massa knappar för att komma åt funktioner, så glädjande nog så kommer det bara att finnas ett val på nya D2x..

Nämligen full auto - Grön kamera, kallar visst Nikon det ;)

Alla andra knappar är bortplockade då Nikon insåg att användarna ändå alfrig tryckte på dem.

Bilagor

• nikon d2x.jpg
    nikon d2x.jpg
    41.9 KB · Visningar: 856
Kanske ett smart drag om de skall börja plocka kunder från Canon ;-)

Jeppe skrev:
Nikon har lyssnat på användarna, och som vi vet så avskyr Nikon-ägare en massa knappar för att komma åt funktioner, så glädjande nog så kommer det bara att finnas ett val på nya D2x..

Nämligen full auto - Grön kamera, kallar visst Nikon det ;)

Alla andra knappar är bortplockade då Nikon insåg att användarna ändå alfrig tryckte på dem.

april, april...

/Håkan

Jag har också hört talas om den nya Nikon-kameran. Den ska tydligen ha en inbyggd algoritm som placerar motivet i gyllene snittet automatiskt.

Re: Re: Re: D2x på G!

Jeppe skrev:
Öhhh.. nähä?

Ps.. Nikons nya Chefdesigner heter J.Ekvall

och Jesper, visst var det väl så att nästa modell har ett annat läge som kallas RedFace Algoritm. Ett speciellt framtaget erbjudande på den modellen kommer från Nikon, men bara för dom som ville köpa D2x.

;-)
Håkan

Jag tror det är en bluff. Ingen Nikon hittills har haft vitt batteripack. Hade det varit en Canon så hade jag möjligen inte varit så övertygad.

I och för sig har ju Thom Hogan förutspått att D2x skall vara modulär. Frågan är om "batteripacket" är ett digitalbakstycke då, eller kanske en bränslecell. Eller kan det möjligen vara något slags stativ med inbyggd kompositions-AI.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar