Annons

D200-specarna har läckt...

Produkter
(logga in för att koppla)
Slowfinger skrev:
Hur är det? Är det någon fotomässa på gång eller kan man räkna med vardagsöverraskning?

IFA-mässan (www.ifa-berlin.de) startar i Berlin 2:e september.

Det verkar som om Nikon håller presskonferens den 1:e. Antagligen lanserar man nya produkter då. Tyvärr verkar det inte bli nån D200 dock, utan fyra nya Coolpix-modeller enligt det senaste ryktet... :-(

Men man vet ju aldrig.

jkene skrev:
Det tolkar jag som en bekräftelse :)
Önsketänkade... ;-)

Nej jag sitter inte inne med några smaskiga hemligheter (och det kanske jag inte fått säga om jag verkligen hade gjort det :)

Men på svenska Nikon sa man ivartfall "från vad vi läst och sett om 5D så ser vi på framtiden med tillförsikt". Det betyder ju typ ingenting men du kan ju få tolka vidare på det, Kenneth :)

clindh skrev:
Önsketänkade... ;-)

Nej jag sitter inte inne med några smaskiga hemligheter (och det kanske jag inte fått säga om jag verkligen hade gjort det :)

Men på svenska Nikon sa man ivartfall "från vad vi läst och sett om 5D så ser vi på framtiden med tillförsikt". Det betyder ju typ ingenting men du kan ju få tolka vidare på det, Kenneth :)
Det låter som jag så småningom måste ta en diskssuion med min fru om vad hushållspengarna bör användas bäst till...

Varför??

Hur kan det ta sån tiiid....
Redan för ett år sedan kändes d:100:an gammal. Jag väntade in i det sista för ja ville ha en Nikon men det var tvunget att bli en Canon...Nikon får ju ta o bita ihop lite!! Jag tror ja e en Nikon snubbe ändå....

Men är det en digital F6:a blir det väl en kanonkamera? F6:an anses ju av många vara världens bästa systemkamera.

För film iof sig men...

Hoppas Canon 5D blir en succé, går ner lite i pris och tvingar Nikon komma med något nytt. Just nu ser jag dock tyvärr inte att Nikon behöver göra det.

D50/D70s håller måttet på amatörsidan och D2X på proffssidan samtidigt som den är i en prisklass för att konkurrera med Canon 5D. Om 5D däremot droppar närmare mellanprisklassen... :)

Jag kan tänka mig att Nikon vill vänta så länge man kan med att släppa D200 för att inte störa försäljningen av D70.

Arleklint skrev:
Jag kan tänka mig att Nikon vill vänta så länge man kan med att släppa D200 för att inte störa försäljningen av D70.
Å andra sidan tror jag vi är ett gäng som är på väg att ersätta våra D100, och D70 är helt ointressant.

Det tycker jag låter konstigt i så fall. Det är nog bara positivt för Nikon om en dyrare kamera kannibaliserar på D70-försäljningen. Däremot kan de väl vilja mätta marknaden med D2x först.

jimh skrev:
Däremot kan de väl vilja mätta marknaden med D2x först.
Det tror jag också. Ett troligt scenario är en D200, eller vad den nu kommer att heta, med samma sensor som D2X, men med enklare hus.

..men spekulationer är ju vanskliga...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar