Annons

D200-specarna har läckt...

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr var jag borta från datorn under den tiden som du svarade. Jag kom tillbaka för att se att ett antal inlägg (inklusive mitt senaste) var borttagna. Trist.

Synd att diskussionen avbröts – jag har inga problem med att prata om annat än Nikon i trådar som denna. Bara det inte tar över helt.
 
Det var inte bara Jeppe som fick frispel ;) utan det kom faktiskt in rapporteringar om trådens urspårning. Det är helt omöjligt att tillfredställa allas önskemål på hur forumet skall fungera, men åtminstone jag tycker att det är viktigt att man lyckas hålla fokus på trådarna. Det finns ju faktiskt MÅNGA trådar där Canons strategier diskuteras. Nog om det.
 
Ventileit skrev:
Nikon presenterar sin nya modell imorgon (onsdag). Får väl se vad det blir och när den börjar att levereras. Vad rör EOS 5D så lär det inte bli några leveranser detta år i alla fall eftersom produktionen inte ens kommit igång.

Nu är det onsdag, och intent nytt på Nikons eller DPReviews hemsidor (än så länge :))
 
jkene skrev:
Nu är det onsdag, och intent nytt på Nikons eller DPReviews hemsidor (än så länge :))

Dom har väl knappt vaknat på andra sidan den stora pölen :) ... hold your horses Cowboy.

Och som jag sade igår, det är ett "rykte" och inget att ta gift på.
 
Hmm, om man tittar igenom historiken på DPReview (ja, jag har lite att göra just nu :)) har alla senaste releasenyehter (D2X, D70, D2H, D2Hs, D1H, D1X) kommit mellan 04.00 och 06.00 GMT vilket nog passar bra med Tokyotid. Enda undantaget är bekräftelsen på D70s/D50 existens som kom 18.00 GMT...
 
Ventileit skrev:
Dom har väl knappt vaknat på andra sidan den stora pölen :) ... hold your horses Cowboy.

Och som jag sade igår, det är ett "rykte" och inget att ta gift på.


DPreview ligger 'bara' på andra sidan Nordsjön, dvs i Storbritannien!
Att sen sidan befolkas av halva USAs fotonördar som ibland verkar tro den är amerikansk ( ;-) ) är en helt annan sak... ;-)
 
Tänk också på att nyheten om Canon 5D och 1D mark II N inte publicerades förrän klockan 12.00.
Det är 51 minuter kvar tills dess...

(även om jag inte tror att det kommer någon lansering förrän om en vecka).
 
Oavsett vad specen på denna kamera blir så lär det ju bli ett lyft jämfört med D100 o D70... jag kommer beställa så fort det går ..hoppet upp till d2x ser jag inte som ett alternativ med min plånbok i alla fall.. bara o hoppas att det blir något som står sig ett tag..är väldigt nyfiken nu....suck vad tiden går sakta när man väntar på något..
 
Jag pratade med min lokala fotohandlare idag, och han sa att Nikon har bjudit in till visning ikväll.

Han trodde dock inte att det skulle visas upp någon D200 (man kan ju undra vad Nikon ska prata om då – Capture 4.3.1??)
 
AndersGbg skrev:
Jag pratade med min lokala fotohandlare idag, och han sa att Nikon har bjudit in till visning ikväll.

Han trodde dock inte att det skulle visas upp någon D200 (man kan ju undra vad Nikon ska prata om då – Capture 4.3.1??)

Men sitt inte bara där då! På med lösmustasch, hatt och mörka solglasögon. Rapportera omgående här efteråt.
 
jkene skrev:
Men sitt inte bara där då! På med lösmustasch, hatt och mörka solglasögon. Rapportera omgående här efteråt.

Hehe, tyvärr fick jag inte veta VAR i Göteborg som "eventet" skulle hållas...

Det kan vara så att man visar upp D200 för vissa utvalda försäljare och andra intressanta personer (jag har för mig att Fotosidans personal fick se D2X och F6 innan de visades upp för allmänheten – eller har jag fel?).

Det skulle innebära att "den riktiga" introduktionen är inte mer än en vecka bort. Vilket skulle stämma med datumet 1:e september som har figurerat.
 
AndersGbg skrev:
Hehe, tyvärr fick jag inte veta VAR i Göteborg som "eventet" skulle hållas...

Det kan vara så att man visar upp D200 för vissa utvalda försäljare och andra intressanta personer (jag har för mig att Fotosidans personal fick se D2X och F6 innan de visades upp för allmänheten – eller har jag fel?).

Det skulle innebära att "den riktiga" introduktionen är inte mer än en vecka bort. Vilket skulle stämma med datumet 1:e september som har figurerat.

Jahaja.. Hoppas bara att nån "intressant person" läcker ut med all info. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.