ANNONS
Annons

D200-specarna har läckt...

Produkter
(logga in för att koppla)
ghost102 skrev:
Jag har iaf hört en rykte att D200 kommer bli en grym kamera, via en gammal fotolärare jag hade, å han hade hört det via kameradoktorn.

Nikon har valt rätt väg, fast det visste väl alla innan? ;-) (lite ironi)

Verkar som om den kommer ha samma sensor som sitter i D2X, alltså inte full frame.

Hälsningar

Johan

Enligt Kameradoktorn är alla Nikonprylar typ dubbelt så bra som motsvarande Canonprylar..

Nikon D200 body
Nikon D200. Kolejna profesjonalna lustrzanka cyfrowa w zbiorach Nikona. Jej sercem bædzie matryca 10 milionów pixeli

Cena: 6.999,00 zù

...översättning:

Nikon D200 hus
Nikon D200. Nikons nästa professionella dslr. Systemets hjärta kommer att vara en sensor på 10 Mpix.

Pris: ca 15 lappar (SEK)

Det där verkar helfejk... om man skall tro de mer trovärdiga källorna har den tex inte fast vertikalgrepp. Thom Hogan tror på ett pris runt $2495, vilket jag tycker låter som ett rimligt utgångspris.

clindh skrev:
Det där verkar helfejk... om man skall tro de mer trovärdiga källorna har den tex inte fast vertikalgrepp. Thom Hogan tror på ett pris runt $2495, vilket jag tycker låter som ett rimligt utgångspris.

Det låter mycket med tanke på att Nikon generellt är billigare eller lika billiga som Canon.

En snubbe jag känner har en kusin, vars farbror har en bekant som har en syster vars man sagt att kameror är bra att ha om man ska fotografera.

Hahaha , tack Ulf , du hann före mig.
fan jag förstår inte hur ni orkar sitta i två månader och spekulera i hur många pixlar ett nytt hus har , eller ännu viktigare , om det kommer ha inbyggt vertikalgrepp osv osv.
Men ok , det roar vissa .
själv tror jag på fotografi.

god jul !

-Ale skrev:
Hahaha , tack Ulf , du hann före mig.
fan jag förstår inte hur ni orkar sitta i två månader och spekulera i hur många pixlar ett nytt hus har , eller ännu viktigare , om det kommer ha inbyggt vertikalgrepp osv osv.
Men ok , det roar vissa .
själv tror jag på fotografi.

god jul !

Men så ut och fota då så vi nördar kan få spekulera ifred!

(Med tanke på att du trots allt läser tråden kan du ju inte vara helt ointresserad... :))

Ja , jag har också varit nördig , och är det faktist ibland fortfarande . Men vad jag menade är att fotosidan på senaste nästan bara blivit teknikcentrerat , Vilket nog beror på den digitala tekniken . Trist tycker jag men så är det väl. jaja OT , lycka till med tekniken fotobröder.

mvh Ale

"nästan centrerat" - betyder inte det att tyngdpunkten då måste ligga någon annanstans än på just teknik? :)

// nerds have more fun

Det är jättekul att vara nördig ibland. Om man tillåter sig att krydda livet med nördighet blir livet vansinnigt roligt. Prova vettja ;)

Haha , ja Janne det kan nog stämma .
som sagt är jag själv ganska nördig i bland också.
hehe
mvh Ale

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar