ANNONS
Annons

D200 Officiell !!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
divander skrev:
1: Troligen.

2: Stryktåligare (magnesium i stället för plast) samtidigt som den inte är lika stor och tung som Dx2. Snabbare seriebildstagning. Lite fler pixlar (inte så värst viktigt, klarar mig rätt bra på de 6 jag har idag). Bättre sökare (förhoppningsvis). Bättre batteritid. Mindre och snyggare brus (förhoppningsvis). Bättre dynamiskt omfång (förhoppningsvis). Större buffert.

Glömde den bättre autofokusen.

MattiasN skrev:
*det ser ut som om man kan välja självutlösare så att den gäller konstant, på D70n hoppar den bort automatiskt med jämna mellanrum och så måste man knappa sig fram till den igen.. otroligt störande vid nattfotografering

Visste du att det går att ställa in tiden hur länge IR-utlösningsläget ska vara aktiverad (upp till 30 minuter om jag minns rätt)? Det är väl IR-utlösare du menade eller hur? För att självutlösaren är bara en engångsinställning.

Anledningen till att tiden för att ha IR aktiverat är begränsad är att kameran "söker" hela tiden efter IR signal i detta läge. Därmed konsumeras mer el vilket man inte alltid vill ha.

Jag tror därmed också att även prokameror har denna begränsning.

timofej skrev:
Visste du att det går att ställa in tiden hur länge IR-utlösningsläget ska vara aktiverad? Det är väl IR-utlösare du menade eller hur? För att självutlösaren är bara en engångsinställning.

Anledningen till att tiden för att ha IR aktiverat är begränsad är att kameran "söker" hela tiden efter IR signal i detta läge. Därmed konsumeras mer el vilket man inte alltid vill ha.

Nej jag håller med om att det är väldigt irriterande att självutlösaren nollar sig efter varje gång om man nu vill använda den till nattfotografering vilket jag gjort när jag glömt IRn hemma.

Men för att svara på den andra frågan:

1) Förmodligen
2) Alla tidigare nämda skäl plus det faktum att det bor en liten prylgalning i mig (kom igen nu och erkänn... det känns så mycket bättre efteråt och första steget är att erkänna för sig själv :)

å sedan blir det lite roligare å foto ett tag...bästa rådet ja fick av min gamla fotolärare, för att forsätta foto även de gånger man kanske kommer att fastna lire. rådet var iaf köp många kameror

MattiasN skrev:
*hoppas också att man ser isoinställningen i sökaren. Har lyckats ta allt för många dagsljuskort på iso 800 efter att ha glömt att ställa om.
För mig skulle räcka med ISO i displayen. Det är nog det enda som verkligen irriterar mig på D70. Men det räcker inte för att byta dock. :-D

Okej! När jag frågade Nikons representant i vintras på visningen sa han "nej!" med en fnysning och en blick som om jag var något som katten släpat in ;-)

hailstorm skrev:
Helt klart en 20d-killer mao... yesbox... 20d is dead meat... ska bli så otroligt kul att se vad canon hittar på ^^

Ja det tycker jag osså!! enda problemet är att nikon d200 inte går att köpa än på ett bra tag och sedan är det inte så konstigt att den är bättre än d20 för att d20 är hur gammal liksom?

2 år??

Skulle faktiskt vara pinsamt om inte Nikon D200 var bättre än Canon

Hej

20D är ca 1 år gammal, känns dock redan gammal.

Presenterades typ 19 augusti 2004, jag fick nog min oktober 2004.

MVH
Omar Brännström

Ja för att vara en Canon så är den snart gammal, det betyder inte att den är förlegad.

Canons filosofi att spotta ut en ny modell varje år är i mina ögon lite lustig. Får hoppas att inte Nikon följer den trenden mer och mer.

/P.L

Canon har nog något riktigt saftigt i bakfickan... hoppas jag då mitt nästa hus blir just canon semiproffs...

5D räknas väl till semiproffs klassen? det känns som om 5D å D200 kommer att jämföras en hel del.

canon har iof mkt mera resurer och kan producera flera modeller än vad níkon kan...så dom kanske kommer med något nytt snart.

Slowfinger skrev:
Okej! När jag frågade Nikons representant i vintras på visningen sa han "nej!" med en fnysning och en blick som om jag var något som katten släpat in ;-)

Jag tror representanten kände bara till autoISO som återfinns på fickkameror, där man inte har någon kontroll över när och hur den fungerar. AutoISO är oftast standardinställning på sådana kameror.

Själv önskar jag att AutoIso fungerade även med blixt. Men av någon obegriplig anledning gör den inte det. :-(

Nu ser det ut som Nikon är med på banan igen, kul! för det behövs en riktig utmanare till Canon. Jag tycker att kameran ser riktigt trevlig ut, men men Canon har säkert någon dräpare på G som kommer 2006.

// Canon Melker

Sonnaren skrev:
Grumpy ol´man undrar:
1: Någon som tänker köpa den?
2: Varför det? Alltså, vad kan du göra med D200 som du inte kan åstadkomma med nuvarande utrustning?
Ja, någon måste ju vara den som står bakom och viskar "Memento te mortalem esse"*) och därmed plockar ner folk på jorden igen ......
Us
*) Lat. : Kom ihåg att du är dödlig.

1. Det är högst troligt.

2. Det skulle bli min första digitalkamera, och kanske den första som jag inte antingen skulle bli tokig på eller behöva betala 40000 för.

Jag vill köpa denna kamera på grund av den snabbare autofocusen. Har D100 idag och den är markant slöare än min F90X. Just snabbheten är A och O för mig. Annars är jag nöjd med D100.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar