Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 Officiell !!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Detta är en dump av vad som låg på Nikons amerikanska hemsida i natt väldigt kort tid. Ingenting är officiellt innan den 1 november.

MattiasL skrev:
Varför är det dåligt att ha en inbyggd blixt? Det kan ju vara alldeles utmärkt till upplättning ibland.
Nu blir också jag rejält sugen. Får prata med banken...

Jag undrar också vad det är för negativt med inbyggd blixt? Eller är det bara att det är "oproffsigt" med inbyggd ;)

Piscovery skrev:
Detta är en dump av vad som låg på Nikons amerikanska hemsida i natt väldigt kort tid. Ingenting är officiellt innan den 1 november.

ok!

men varför en kort tid? Teaser? Hackad hemsida?

Lite löjligt...men. men.....den som väntar på nåt gött blir ALLTID besviken!

=))

lacrits68 skrev:
Både Canon och Nikon har gjort sådär sen ett par år tillbaka. De släpper webbsidor "av misstag" för att hålla uppe brusnivån kring produkterna på nätet.

lacrits68 skrev:
ok!

Lite löjligt...men. men.....den som väntar på nåt gött blir ALLTID besviken!

=))

Det är lite många läckor för att det skall vara misstag. Först så bekräftas namnet D200 på vår svenska Nikonhemsida i samband med PictureProject uppdatering. Sedan bilder på den engelska Nikonhemsidan och nu en flashsida på den amerikanska Nikonhemsidan.

Jeppe skrev:
Oj.. Sätter ordentlig press på EOS 5D :)

Det tror jag inte, 5d är riktade till de som Verkligen vill ha FF och inte orkar lyfta 1dsmark II eller tycker att 1dsmark II är för dyr.

Så försäljningsmässigt så tror jag att d200 skall mätas med 20d's uppföljare.

D100 ägare har väntat ett tag så man kan tro att D200 kommer sälja en del.. :)

/P.L

Jeppe skrev:
Oj.. Sätter ordentlig press på EOS 5D :)

Nja, känns som om den får mäta sig mot 20D istället. Det är liknande prestanda men med 2Mp mer. Ungefär samma race som det har varit mellan D70 och 20D. Jag har iof tyckt det varit lite fel att mäta dom två mot varandra, borde varit D70 vs 300D. Men nu har ju 20D något att jaga :)

Märks att Canon och Nikon tävlar. Släpper kameror osynkat hela tiden. Frågan är väl vem som leder utvecklingen. "Vad kom först, hönan eller ägget" :)

Edit: Oj, såg att Paul hann före mig..

Senast ändrad:
Äntligen fler AF-punkter. Hoppas på att Nikon lägger ut ett kit tillsammans med den beryktade 18-200 till ett rimligt pris.

Det ser mycket lovande ut från Nikons sida just nu.

Robin Divander (divander) skrev:
Det enda som än så länge är på minussidan är den inbyggda blixten:(

Jag förstår inte varför du ser det som ett minus, personligen så tycker jag att det är super. Man kan ju tex köra sin externa bilxt trådlöst.

Håller med Boris, det ser väldigt lovande ut.

Lite surt dock att man behöver köpa en del nya glugar,,,är sugen på sigamas 20mm 1.8 verkar vara ett riktigt bra köp. Fast nikon kanske släpper en drös med nya gluggar, man kan ju iaf hoppas på det...

Visst är det praktiskt att ha en inbyggd blixt.
Problemet är att den tar plats. Vill man göra en riktigt bra sökare så brukar man få offra blixten.
Det är nog det missnöjet rör, man misstror sökarens kvaliteter pga den inbyggda blixten.

/Erik

lacrits68 skrev:
vi får väll se hur den blir! Själv avvaktar med en D2x köp för att se hur D200 blir! (lite skeptis dock).

--J--

En D200 kommer det nog bli, men först om ett halvår. Då torde de flesta "QC" problemen vara lösta.

Under tiden så räcker min D2x gott :)

/P.L

Min besvikelse över att det sitter en inbyggda sökare tillhör den mer ringa sorten av besvikelser. Inget som på något sätt kommer vara avgörande eller kanske ens påverka ett eventuellt köp. Jag tycker bara att det hade varit bättre att utnyttja utrymmet till en bättre sökare. Sen visar det lite vad de vill med kameran och vem den är tänkt för. Jag jämför med den analoga sidan med F80 och F100. Nu verkar det däremot som att D200 är tänkt att bli för de digitala fotograferna vad F100 far för de analoga.

Jag har en inbyggd blixt på min Fujifilm S2pro men har aldrig använt den. Jag har försökt ett par gånger men då var objektivet i vägen och skuggade nederdelen av bilden då blixten är för lågt placerad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto