Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 officiell på riktigt

Produkter
(logga in för att koppla)
Rodney skrev:
Det va inte meningen att hugga på dig. Jag är bara nervös för att inte få min kamera i tid...du vet.......

Jag försöker tolka det som en ursäkt och drar ett streck över diskussionen. Hoppas du får din och jag min :)

/AnWi
 
Kanske ångrar mig lite ovan.
Fick syn på ett 3200 exempel nu och efter att ha dragit ner orginalet lite i storlek i photoshop så såg det väldigt bra ut.

När man printar så ska man ju ändå helst köra så låg iso som möjligt så det har väl ingen stor betydelse.
 
stylefish skrev:
Hittade den här bilden på pbase.
Sen om den är fejk eller inte vet jag inte.

Men iso 100?
http://www.pbase.com/interactive/image/52072924

Hur ser då iso 1600 eller 3200 ut?

Det är klart. Det är väldigt mörka partier det handlar om och en väldigt hög upplösning men ändå.


Samma bild finns i Nikons D200-produktblad, så fejk lär det inte vara. Frågan är väl mer hur snubben har lyckats komma över bilden. Kanske den finns på Nikons hemsida.
 
stylefish skrev:
Hittade den här bilden på pbase.
Sen om den är fejk eller inte vet jag inte.

Men iso 100?
http://www.pbase.com/interactive/image/52072924

Hur ser då iso 1600 eller 3200 ut?

Det är klart. Det är väldigt mörka partier det handlar om och en väldigt hög upplösning men ändå.

"Bad Image Reference
The Image ID specified in the URL does not exist. It was probably deleted, but verify the URL."


Bort nu. :eek:(
 
AndersGbg skrev:
Ajdå! Bara 60 kameror är ju riktigt lite. Undra hur fördelningen mellan butikerna kommer att se ut.

Det törs jag inte spekulera i, fördelas dom lika mellan alla butiker som beställt så blir det ju bara 1 kamera per butik.
 
Kameran varken förstörd eller stulen, även om jag måste medge att mer än en person kastat lystna blickar på den idag.

Vi har tagit en hel serie provbilder, men det är en fråga vi måste reda ut innan vi kan publicera bilderna.
 
gors skrev:
Kameran varken förstörd eller stulen, även om jag måste medge att mer än en person kastat lystna blickar på den idag.

Vi har tagit en hel serie provbilder, men det är en fråga vi måste reda ut innan vi kan publicera bilderna.

Kan du avslöja lite information för oss fotosidianer? Bara rent spontant.. Hur blir bilderna?
 
Per skrev:
häftigt, dimmorna tätnar - hade jag rätt månne?!

Nix. Du hade fel.

Så här mycket kan jag säga: Den största frågan för oss är hur kameran presterar vid höga ISO. Vi har tagit en serie provbilder som ska ge oss en första indikation. Så långt är vi inte besvikna.

Frågan som måste utredas är mer av formell karaktär.

Jag ska se till att uppdatera testbloggen på vår webbplats fortlöpande för att hålla alla á jour.

/Göran
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.