Kalle_B skrev:
Problemet är att skapar vi en trejde eller fjärde pool som heter expert, kunnig, proffs eller vad som så komemr det ta ungefär 10 minuter innan första maskrosen hamnar i den poolen, varför? självkritiken brister och tycker man själv att bilden är det bästa som finns så är det ju svårt att hålla sina fingrar borta.
Sedan är det nästa steg, varför lägger folk upp bilder överhuvudtaget?
ta en titt på ALLA bilder du ser på Fotosidan. Då menar jag i princip alla bilder tagna ungefär 1 år tillbaka. Vad är det för typer av bilder?
A) Bilder som fotografen troligtvis tycker är jätte bra och som han/hon vill visa upp för andra?
B) Bild som fotografen ställer sig undrande till själv och vill ha kritik för att utvecklas?
Alla alternativ A fotografer har inte på Fotosidan att göra överhuvudtaget. Försvinner dessa försvinner Fotosidan.
Då kommer vi osökt in på 1 av mina stora frågor sedan minst 1 år tillbaka:
Vilka/vem är Fotosidans målgrupp?
Har fortfarande inte fått svar på denna fråga.
Får vi ett svar på frågan kan vi också ta ställning till huruvida vi passar in eller inte och därmed helt lägga ner alla krav eller funderingar på förändring, allt styrs utav svaret.
Jag har en lösning på problemet med en 3 pool, men jag vill ha ett svar från Fotosidans ledning innan jag kläcker det förslaget.