Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dålig support på Nicator!

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat2

Aktiv medlem
Min fru och jag beställde en låne-PC genom Göteborgs kommun och Nicator för några månader sedan. Vi beställde även en extern hårddisk.

Efter en kort tid visade sig den externa hårddisken vara trasig och vi skickade i februari (om jag inte minns fel) tillbaka den till Nicator. Då Nicator inte hörde av sig tog vi kontakt med dem för att få reda på ett leveransdatum.

Hårddisken visade sig vara restnoterad. Supporten lovade oss att återkomma med ett datum för leverans men ringde inte upp. Vi tog då åter kontakt med Nicator som ännu en gång lovade att återkomma med ett datum, något som inte heller den här gången skulle visa sig stämma. Nu har vi varit i kontakt med Nicator för tredje gången och blivit lovade att få ett leveransdatum. Men inte heller den här gången har Nicator ringt upp på utlovad tid.

Jag tycker att det är under all kritik att bemöta sina kunder på det här sättet.

//Johnnie

P.S. Nicator kommer att meddelas om den här tråden och besvarar den förhoppningsvis. D.S.

konstig känsla ...

Ibland får jag en känsla av att personer använder Fotosidan som ett verktyg för att kasta skit på leverantörer vilka inte lever upp till kundens förväntningar!

Medlem sedan 2006-02-18 och foruminlägg 2006-04-27 08:37.

Inte en stavelse som har med fotografering att göra på medlemssida förutom fotostuderande.

Att sedan avsluta inlägget med följande gör att jag blir än mer övertygad om syftet med detta inlägg i ett fotoforum.

P.S. Nicator kommer att meddelas om den här tråden och besvarar den förhoppningsvis. D.S.

Mitt råd är att du vänder dig till konsumentverket!

mvh / Jan-Olof

Hej!

Det är väl ganska uppenbart att mitt inlägg syftar till att sätta press på ett företag som inte håller måttet gentemot sina kunder. Någon "skit" är jag däremot inte ute efter att kasta varför jag har meddelat företaget i fråga så att det har en chans att försvara/förklara sig.

(Lite utanför ämnet men jag har varit medlem på fs ganska länge och skrivit ganska mycket om foto men med ett annat konto.)

mvh

Johnnie

johnniedunberg skrev:

Är du så naiv att du tror ett företag går i polemik med dig angående beskrivet ämne har du ganska mycket kvar att lära.

/ Jan-Olof

Jag tycker vi håller oss till fotorelaterade butiker och leverantörer i detta forum.

Du har helt rätt i att företaget troligtvis inte är intresserad av att gå i polemik. Och min målsättning är inte att få till stånd en polemik, hur du nu har fått det om bakfoten. Tvärtom är syftet att få till stånd en dialog, något som har misslyckats ett antal gånger och som jag beskriver i det första inlägget.

Edit: Christer, kan du inte flytta tråden till fritt forum?

Vissa företag har faktiskt besvarat klagomål på Fotosidan, och kunnat bidra till en mer nyanserad bild av ett ärende. Andra vet om diskussionen men väljer att inte kommentera.

Här är en sajt med inriktning på sådana här frågor:
http://www.cint.se/debatt/

Dialog vs Polemik

Dialog - samtal, åsiktsutbyte, konversation, kommunikation, kontakt

Polemik - åsiktsstrid, meningsstrid, tvist, pennfejd, kontrovers

Jan-Olof: Jag kan inte se någon nytta med att fortsätta diskussionen och avslutar därför.

mvh

/johnnie

Jag blev precis uppringd av en mycket trevlig representant för Nicator och fick ett leveransbesked. Tydligen hade det blivit något missförstånd på supporten.

mvh

Johnnie

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar