ANNONS
Annons

Dålig stämning och inga kommentarer (var: "Fotosidan")

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
...jag har stängt av så de vanliga länkarna "Alla nya bilder" bara tar fram poolplacerade bilder....

Innebörden av detta blir väl att ALLA kommer välja en pool vid uppladdningen av en ny bild. Annars är ju risken stor att den aldrig kommer att synas och mao blir chansen än mindre att få kommentarer och betittningar.

Kanske är det de som är tanken - att alla nya bilder ska poolplaceras?

Tanken är förhoppningsvis att minska flödet, och att koncentrera till de bilder som det verkligen efterfrågas kritik på.

vbg_snake skrev:
. Fotosidan är väldigt bra för nybörjare, men inte speciellt lämpad för de som har lite koll kanske.
så vi nybörjare har ingen koll är det så jag skall tolka det? för min del så är jag en nybörjare och det står jag för.
jag har ingen kamera för ett antal 10 tusen lappar jag är i början på min utveckling till att bli en god fotograf (hoppas jag i alla fall)
men jag försöker göra det bästa jag kan med den utrustning som jag har
men att skriva att nybörjare inte har nån koll det anser jag i alla fall är att gå över gränsen så när du skriver såna saker så känns det inte speciellt kul att fortsätta....

Mattsen skrev:
Kanske är det de som är tanken - att alla nya bilder ska poolplaceras?
Nej det tycker jag inte. Och jag tror vi måste hitta på något så man nu inte "spammar" olika pooler, det finns alltid de som skall missbruka. Max 1 placering i en kritikpool per dag tex.

Vill man ha direkt kritik på alla man laddar upp, då får man ta en om dagen och placera i Bildkritik - det är de bilderna vi skall leda läsarna till från tex förstasidan.

Men jag kanske har fler trevliga bilder från tex Saltsjöqvarn, Landsort eller så - som den som gillar sådant kan vilja se. Det är meningslöst att begära kritik på alla, utan jag lägger då in den bästa (eller någon jag är speciellt nyfiken på vad ni tycker om) i Bildkritik. De andra får ligga i samma album, går någon in och är intresserad av dem så kan de kommenteras också.

Jag ser inget problem med att man kan kommentera mina övriga bilder också, om man specifikt går till dem. Men vi skall leda besökarna till Bildkritik tex.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar