nvrmnd
Aktiv medlem
Du får läsa hel tråden "nvrmnd". Jag hade köpt kameran i tron att det var svenskimport. Men handlare kanske köper via andra kanaler ibland?
Antar att du jobbar på företag du promptar för. Men du skall veta att om servicen (4 veckor för rengöring och ännu ingen kamera i siktet !!) är skit oavsett var man köper, så får det bli priset som avgör.
Vad jag förståt nu är att det tar 4 veckor för minsta lilla grej om man nu inte har Lasse runt hörenet. Det är ju roligt att höra, men det hjälper inte mig ;(
det var någon annan som föreslog att man skall rengöra och uppdatera själv. Ryker inte garantin då, eller hur gör du om strömen i kameran dör när du uppdaterar firmaware?
My bad att jag missade det, men skiljer sig priserna mycket så kan man ju gissa lite att det är något "fel". Står även i lagen att man ska bli misstänksam om priserna har alldeles för stora hopp. Nu vet jag ju inte vad du betalade och vad andra priser var, men jag bara berättar.
Butiker/Återförsäljare köper självklart in från olika kanaler, för att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt så köper man ofta in från olika distributörer. Vet inte hur fotobranchen ser ut när det gäller distributörer, om det finns flera att välja på utan kan bara tala om hur det fungerar i datorbranchen.
Självklart är 4 veckor alldeles för lång tid för en rengöring, beror dock på ledtider och hur mycket servicefirman har att göra, detta är dock något man bör få någon information om anser jag. En rengöring tar inte speciellt lång tid, vilket jag anser borde kunna tränga sig före i kön lite. Men återigen, vet inte hur de arbetar.
Dock anser ARN att 6 veckor är "själslig tid", inom datorbranchen anyway.
Om du bor i gbg och skickar packet till lasses, tar det garanterat inte 4 veckor eftersom posten har 2-3 dagars leveranstid med postpaket, dock bör du skicka som företagspaket, så är det framme dagen efter.
Och nej, garantin ryker inte om du uppdaterar firmwaren eller blåser lite på sensorn med en blås-bälg. Däremot om du sitter och pillar på sensorn med fingret och de kan bevisa att eventuellt fel är självförvållat så är det en annan femma!
Kameran kommer att uppmana dig om att du har för lite batteri kvar om du har mindre än 70% har jag för mig, är inte helt 100 på det men du kan omöjligt uppdatera firmwaren med för låg batterinivå.