Annons

cyberphoto's tester?

Produkter
(logga in för att koppla)

MichaelAlster

Aktiv medlem
Hej, vet inte vart jag ska skriva detta, finns så många olika objektiv trådar.
Men nu till sak, Cyberphotos tester av olika olympus objektiv är borta, kan det vara så att det var flera som klagade så att de nu genomför nya tester?

Jag har mailat dem, men har inte fått något svar, så ja återkommer när ja har fått det.

Ja mycket konstigt tycker jag med, aja vi får se.

"Hej Michael

Vi håller på att ta om testen, men för tillfället så tillåter inte vädret
någon bildtagning!"

Fick just svar, så snart så kanske vi får lite mer utförliga tester;D

Hej Michael!

Det var väntat att testerna skulle göras om eftersom resultaten och framförallt sättet testerna genomfördes på var under all kritik. Jag tror hela sju eller nio objektiv testades under samma dag!!
ZD 50 f2 testades på samma motiv som vidvinkelobjektiven, utan att några "riktiga" makrofoton togs. Objektivet testades för flera år sedan när E-1:an lanserades och fick då "toppklass". Varför den nu fick sämre betyg är väldigt oklart, kanske har deras exemplar åldrats eller lagt på några kilo, vet ej. :)

7-14 f4 fick "helt okej" i slutsatsen fast alla andra tidningar och fotografer som testat/använt denna glugg, säger att den är bland de bästa, om inte den bästa UW gluggen.

Hoppas deras nya tester återskapar lite förtroende för hela deras hemsida, eftersom deras service annars är på topp.

Mvh
Haris

MichaelAlster skrev:
"Hej Michael

Vi håller på att ta om testen, men för tillfället så tillåter inte vädret
någon bildtagning!"

Fick just svar, så snart så kanske vi får lite mer utförliga tester;D

Några tester är tillbaka, ser ut att vara samma gamla landskaps bilder, fast det kanske kommer mer med tiden.
Det ända jag kan se som skiljer från de äldre är nya slutsatser och nya slutbetyg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar