Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)
jag sänker väl till 98% då=P...jag beställde stativ, kulled och fjärrutlösare för 2 veckor sen...företagspaket så att det skulle gå på 1-2 dagar och allt var frid och fröjd...men det var bara detta att stativet och fjärrutlösaren kom idag! 8-9 dagar försent och det var inte restat.

sen vill ja skälla lite på posten också som skickade mitt paket men kulleden till Tibro...Så den kommer väl nästa vecka hoppas ja på, om den inte ska ta en tur till Haparanda eller varför inte Hawaii?
 
Jag bor utanför Umeå men jobbar där så jag brukar beställa för utlämning från lagret. Tyvärr så var en pryl restad vid senaste ordern och den skickade de med posten. Det var ju snällt, men ...

Tyvärr så har posten fuckat upp servicen så jävla kapitalt så att det blir en extrasväng på fem mil om jag måste hämta något där vilket leder till att jag måste ta bilen vilket i sin tur leder till en extrakostnad bara i bensin på 200 pix (tack för det Nuder) utöver månadskortet på bussen. Svensk Kassaservice, ha, Kass Svensk Service är en ärligare beteckning.

Nästa gång måste jag komma ihåg att tala om att de absolut inte får anlita posthelvete oavsett vad som händer.

Men jag fick en chokladbit iaf ;-)
 
Jag gör också tummen upp för Cyberphoto! Har handlat där flera gånger och återkommer gärna samt rekommenderar till andra. De har en väldigt hög service-nivå tycker jag. Jag köpte dock min blixt från technik-direkt.de p g a att priset där var så mycket lägre och jag såg att flera fs-medlemmar handlat hos dem. Men tror aldrig att de når upp till Cyberphotos nivå vad det gäller kundservice.
 
Jag har en gång skickat ett litet bittert mail till dom över att dom inte meddelat att det objektiv som jag beställt blev (helt plötsligt) "restat" i över två månader.

Två minuter efter att jag hade skickat detta mail kollade jag min inbox. Jo, dom hade i samma sekund som jag skickat mitt mail, skickat ett mail til mig och berättat detta. Men eftersom jag kollar min epåst var tionde minut, så hade det inte kommit just då.

Nåja, det löste sig med att jag fick köpa objektivet hos en konkurrent. Synd att Cyberphoto inte fick pengarna för objektivet. Men eftersom jag är konsument så handlar jag där jag känner för det. Synd för cyberphoto att Sigma var trög i leveransen...

Jag håller uppe både cyberphoto och deras choklad-företags-samarbete, trots att jag är allergisk... :-D Det är ju ändå tanken som räknas. Den summan hade kunnat läggas på VD:ns lön, men dom väljer att lägga det på kunden!

Suv-suv-suveränt, åh va fränt! - Som Fröderberg med sina bilder på scouter och deras lägerbål skulle kunna relatera till...

MVH Fredrik
 
freolo skrev:
Jag har en gång skickat ett litet bittert mail till dom över att dom inte meddelat att det objektiv som jag beställt blev (helt plötsligt) "restat" i över två månader.

Två minuter efter att jag hade skickat detta mail kollade jag min inbox. Jo, dom hade i samma sekund som jag skickat mitt mail, skickat ett mail til mig och berättat detta. Men eftersom jag kollar min epåst var tionde minut, så hade det inte kommit just då.

Nåja, det löste sig med att jag fick köpa objektivet hos en konkurrent. Synd att Cyberphoto inte fick pengarna för objektivet. Men eftersom jag är konsument så handlar jag där jag känner för det. Synd för cyberphoto att Sigma var trög i leveransen...

Jag håller uppe både cyberphoto och deras choklad-företags-samarbete, trots att jag är allergisk... :-D Det är ju ändå tanken som räknas. Den summan hade kunnat läggas på VD:ns lön, men dom väljer att lägga det på kunden!

Suv-suv-suveränt, åh va fränt! - Som Fröderberg med sina bilder på scouter och deras lägerbål skulle kunna relatera till...

MVH Fredrik

2 minuter EFTER du skickade detta mail???

Är du synsk?...:)
 
Kakelgasten skrev:
2 minuter EFTER du skickade detta mail???

Är du synsk?...:)
Cyberphoto hade skickat mailet till mig två minuter innan jag skickade mitt mail, men jag kollade min inbox efter att jag hade skickat mitt mail. (bara en förtydligande)

Nej, jag är inte synsk, jag tror bara det var ett sammanträffande. Men dom är mån om sina kunder, därför försöker dom att vara snabba...

/Fredrik
 
Jag får också ansluta mig till skaran av Cyberphoto-fans. Aldrig haft problem med dom utan har enbart goda erfarenheter. Försöker självklart köpa det mesta där (om dom har det naturligtvis)

/Micke
 
Ja visst är de bra men bör man inte få ett mail eller ett telefon samtal när man väntat på en beställning i mer än en vecka? Nu har de strul med en leverantör och grejjerna hade inte kommit in men det var inte förrän jag suttit 1 timme i telefonkö och frågade om min order innan jag fick nått besked.
Att jag fortfarande inte fått mina grejer (2veckor) är inte deras fel men de kan ivarjefall skicka nått mail och säga hur det ligger till utan att man ska behöva ligga på...
Eller har jag fel!

mvh
Johan P
 
Cyberphoto skriver på hemsidan att man skall maila vid frågor om beställning/leverans. Jag gjorde det själv i går och hade svar efter en liten stund.

Jag bor på promenadavstånd från dem och det är varje gång lika kul att gå dit. Döm om min förvåning nyligen då ena tjejen där, som jag sett ganska exakt två gånger tidigare och senast för ett halvt år sedan, direkt frågade om en grej som var aktuell senast vi sågs. Hon visste precis vem jag är. Det är kundservice! Har även tidigare märkt att de har koll på sina kunder.
 
Jag behöver ett UV-filter nu på måndag. Idag (fredag) ringer jag och hör om det är möjligt. Visst, inga problem. Lägg din order så skickar vi så fort som möjligt. Jag lägger orderna 13:27. En timme senare är paketet på väg med kollinummer och hela baletten. Får jag ett choklad i paketet byter jag aldrig affär.

mvh

Johnnie

Edit: Det ska tilläggas att filtret är nästan 200:- billigare än hos den annars eminenta affären Scandinavia Photo.
 
Ja de är bra! Jag tycker de var slappa på priserna på deras hemsida förut då de låg hööögt över Scandinavian men nu låg de under så jag drog iväg en beställning på ett minne tidigare i veckan. En Toblerone fick man med också!
 
xclusive skrev:
Jag gör också tummen upp för Cyberphoto! Har handlat där flera gånger och återkommer gärna samt rekommenderar till andra. De har en väldigt hög service-nivå tycker jag. Jag köpte dock min blixt från technik-direkt.de p g a att priset där var så mycket lägre och jag såg att flera fs-medlemmar handlat hos dem. Men tror aldrig att de når upp till Cyberphotos nivå vad det gäller kundservice.

Kan bara fullständigt hålla med. Beställde min kamera där, inga problem. Och tillhörande chokladbit bifogades.

Beställde i söndags ett Cannon 50mm 1,8. Redan på onsdagen fick jag sms att det fanns att hämta på utlämningsstället. En eloge till posten också som normalt brukar ta 3 dagar extra för leverans till Gotland.
Naturligtvis fanns tidigare omnämd chokladbit med. Kanske ingen dyr sak. Men defenitivt ett "Tack för att du handlar hos oss".
Gillar företaget i Umeå eftersom det känns som om de är måna om sina kunder.
Rekommenderas varmt.
 
ja.
rekommenderas än en gång varmt... svarar på alla konstiga frågor man kan tänkas ha och är inte rädda att rekommendera billigare optik framför dyrare om det visar sig att den är bättre.

GO CYBERPHOTO!
 
Mer beröm till Cyberphoto här... bra service och också killar som vågar ha en åsikt och tycka till om det man frågar om, även om det innebär att man ändrar sig och låter bli att köpa. Seriöst!
 
Med risk för att framstå som en tråkmåns...

Det är fascinerande att se att så många hyllar tricket att skicka med chokladbitar i postorderpaketen. Ni skriver att det är god kundvård osv. Man får nästan intrycket att chokladen är avgörande för valet av leverantör för några av er.

Själv tycker jag att det är ett billigt och oseriöst trick att pracka på folk saker som de inte har beställt. Ja, jag vet att det handlar om en struntsumma, men principen är ändå fel.

När jag vill ha en chokladbit så köper jag den i affären. Då får jag dessutom välja sort själv.

Jag har inget emot Cyberphoto i övrigt, men chokladbiten får mig att fundera på deras seriositet.

Finns här inga medvetna, kritiskt tänkande konsumenter? Ge mig lite medhåll, snälla? ;-)
 
Jag är lite nyfiken på vilken princip vi talar om.

Jag håller med om att chokladen inte på något sätt är avgörande men tillsammans med låga priser, bra service i övrigt osv tycker jag nog att chokladen är kul.

//J
 
Re: Med risk för att framstå som en tråkmåns...

acke skrev:
Det är fascinerande att se att så många hyllar tricket att skicka med chokladbitar i postorderpaketen. Ni skriver att det är god kundvård osv. Man får nästan intrycket att chokladen är avgörande för valet av leverantör för några av er.

Själv tycker jag att det är ett billigt och oseriöst trick att pracka på folk saker som de inte har beställt. Ja, jag vet att det handlar om en struntsumma, men principen är ändå fel.

När jag vill ha en chokladbit så köper jag den i affären. Då får jag dessutom välja sort själv.

Jag har inget emot Cyberphoto i övrigt, men chokladbiten får mig att fundera på deras seriositet.

Finns här inga medvetna, kritiskt tänkande konsumenter? Ge mig lite medhåll, snälla? ;-)

Enligt de som handlat av Cyberfoto så har dom 'bra service och snabba leveranser' och dessutom så skickar de med chocklad. Upprörande, hur länge ska denna bluff få pågå?!
:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.