Annons

Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Med risk för att framstå som en tråkmåns...

Staffan skrev:
Ulf har full rätt att, och som sker, sakligt ifrågasätta chokladbiten. Bondfångeri eller en trevlig gest? Jag tror på det senare men respekterar den andra åsikten.

Jag upplever inte Ulfs inlägg som aggressivt. Att människor kan känna sig hotade om en åsikt som avviker från deras uppfattning publiceras tyder mer på en personlig omognad. Forum är till för att utbyta tankar, alla ska inte tycka lika. Etiketten på nätet kräver att man vårdar sitt språk och undviker personangrepp.

Om DU känner dig illa till mods så ber jag dig om ursäkt. Att du sen inte upplever samma sak som mig är väl något som får stå för dig då.

Försökte in i det sista att undvika "personangrepp", men till sist gick det inte.
 
Hur kan det bli bråk om att en affär gett en chokladbit till kunderna :)

Finns det inga större fel att hitta så måste affären vara ganska bra....

en chokladbit.......löjligt att bråka om den...
 
OK, Johan.

Nej, en chokladbit är verkligen inget att bråka om. Mot mig har Cyber varit bra i alla lägen och framstår som den bästa näthandlaren. Upplever Cyber som kunniga på digital teknik, billiga, bra service och bra leveranstider. Det händer att jag handlar även av SP, Hegethorns och utrikes ifrån, då mest beroende på erbjudande eller sortiment.
 
va det bråkas om en liten chokladbit,
jag handlar i bland på CP om de har bra pris men om jag hittar lägre pris annanstans då handlar jag där, CP har god service och de testar många av sina varor som ingen annan gör och betygsätter dem som jag tycker är jätte bra..
Kan bara varmt rekomendera till 100%.

CYBERPHOTO
Betyg:5+ av 5
 
acke skrev:
Men du verkar allt lite upprörd, Eero...? ;-)

Eh, vad är det här för diskussionsteknik? Du försöker vända diskussionen från att gälla choklad, mot att handla om mig. Billigt trick som inte har med denna diskussion att göra, alltså är det lika oseriöst av dig som du tycker att CyberPhotos choklad är oseriös.

Jag upprörd? Nej, snarare förvånad över att att någon kan ta så illa vid sig av att få "gratis"-prylar. Är min ICA-handlare också oseriös för att han gav gratis adventskalendrar åt mina ungar?

Som jag sa, är det ju bara att vägra ta emot reklamgimmicks om man inte tycker om det, men låt oss andra leva i villfarelsen att "gratis" är gott. Allrahelst som det på inget sätt är relevant att påstå att ett företag är oseriöst bara för att det gör reklam. Om så vore, borde du bojkotta 99,99% av alla företag, och inte bara CyberPhoto. Som för övrigt är ett av de bästa branchföretagen, då deras kundservice är exemplariskt. De förtjänar på intet sätt ditt smutskastningskampanj.
 
Det hjälps ju inte att det är lite kul att en bit choklad kan sätta igång en sån här diskussion :eek:)

Hursomhelst så blev iaf jag på gott humör första gången jag hittade en chokladkaka i paketet.

/Micke
 
Nåt e skumt me Cyberphoto

Zebulah skrev:
Beställde ett Complactflash minne från Cyberphoto. Fanns inte i lager men döm om min förvåning när jag senare på dagen kollade leveransstatus och upptäckte att de sänkt priset inte bara på hemsidan utan även på min order.

Inte så vanligt att så sker för det brukar vara det pris som gäller när man beställer som gäller.

Så man tackar, bugar och blir minst sagt förvånad. Fast så är de norrlänningar *S*.

Det bara måste vara nåt skumt med ett företag som har en sån hallelujakör. Ofta behöver man ju inte leta speciellt länge bland recensioner av postorderföretag på exv. pricerunner innan man stöter på nåt riktigt magsurt över taskig service, grejor som är döda vid leverans eller felleveranser för att inte tala om klagomål över taskigt och nonchalant bemötande när man vill reklamera nåt.

Om de lyckats få så många glada kunder för att de skickar med lite choklad (som ju bevisligen innehåller ämnen som gör oss glada), så är de bara att gratulera. Avkastningen på den marknadsinvesteringen är inte dålig! Jag tycker dessutom att de gör det fantastiskt bra om de nu verkligen är norrlänningar! Sen när blev norrlänningar förknippade med snabba ryck??? (å nu kommer folkstormen :)) Ändå är CyberPhoto lysande i sina leveranser. Jag ger mig fan på att stället drivs av nån deporterad smygnorrlänning från Gnosjö som blivit arbetslös när IKEA utlokaliserat tillverkningen till Kina eller nån övervintrad bärplockare från Thailand!

Jag har handlat 3 ggr från CyberPhoto och fått choklad vid alla tillfällen, så jag är helt fast. Att jag haft sån "tur" beror säkert på att jag är från Stockholm. De vill väl bara ge oss härnere i Fjollträsk lite plåster på såren för all Robin Hood skatt de fått från oss under året! Det har ju trots allt gjort oss stockholmare lite nedstämda (även en del inflyttade norrlänningar faktiskt!) och det känns värst så här i november. (Å nu blev det folkstorm igen).

(Min släkt är från Hälsingland)
 
NixXxoN skrev:
Sten-Åke Sändh, Ett program för dig då:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42597

Reprisen går på 24 idag kl.21. Kan vara intressant!

Tack för länken! Det får jag inte missa.
Men ska man vara nyanserad så är man ju helt blåst som bor i Stockholm. Det är ju norrlänningarna som är smarta! Var och kollade på en 1:a på 23 m2 i en närförort till min son för nån månad sen för 1 miljon. Ja, för 23 m2 ja! Det räcker förmodligen till en hel gård i det inre av Hälsingland. Har ni sett hur en Hälsingegård ser ut så förstår ni att det är en orättvis betraktelse. Den jag tänker på består av 3 byggnader. Två av dem är i två våningar med enorma ytor och högt i tak. Den tredje består av både lagård och en lagårdslägenhet. Som alla Hälsingegårdar så har den en magnifik entre. Jämför med en nedklottrad trappuppgång i Stockholm.

Sist vet jag att det bodde 2 personer där det en gång i tiden bodde 18!!! Det spacet skulle man ha! Det är så jäkla stort så man måste åka snöskoter mellan rummen!

Jag tror faktiskt inte det vore fel att flytta till Hälsningland! Vacker natur att fotografera i skulle man få på köpet.
 
Re: Nåt e skumt me Cyberphoto

Jag har handlat från Cyberphoto ett flertal gånger och kan inte annat än att stämma in i den hyllande kören. Mycket, mycket kompetent personal och väldigt bra priser. Cyberphoto är mitt självklara första val som butik för alla fotoprylar!
 
En kul grej man kan göra för att chocka övriga familjen är att komma hem med ett nyuthämtat postpaket, utbrista något i stil med, "YES! Äntligen är den här!", kötta upp paketet med stora kniven och upphetsat gräva upp sin Japp eller vad det nu är. Allt för att sedan ivrigt mumsande lämna det skenbart tömda paketet och försvinna in i något annat rum... ;-)
 
Re: Nåt e skumt me Cyberphoto

Skumt ? Nä, men bra ! Om ingen har något negativt att säga utan dikutionen spårar ur på choklad så är det väll positivt ? eller hur !

/ Erik
 
Re: Re: Re: Re: Re: Med risk för att framstå som en tråkmåns...

Staffan skrev:
Ulf har full rätt att, och som sker, sakligt ifrågasätta chokladbiten. Bondfångeri eller en trevlig gest? Jag tror på det senare men respekterar den andra åsikten.

Jag upplever inte Ulfs inlägg som aggressivt. Att människor kan känna sig hotade om en åsikt som avviker från deras uppfattning publiceras tyder mer på en personlig omognad. Forum är till för att utbyta tankar, alla ska inte tycka lika. Etiketten på nätet kräver att man vårdar sitt språk och undviker personangrepp.

[ADMIN: Raderat en Quoute från tidigare inlägg, där personangrepp förekom]

Staffan, du har förstått hur en saklig debatt ska gå till!

Det finns ju inga rätt och fel i en sån här fråga, det handlar ju bara om tycke och smak. Tänk att känslor kan bli så upprörda bara för att det kommer in en stämma som avviker från den unisona hyllningskören.

Som Voltaire sa (eller var det Evelyn Beatrice Hall?):
"Jag håller inte med om det du säger, men är beredd att offra livet för att försvara din rätt att säga det."
 
Senast ändrad:
Sten-Åke Sändh skrev:
Tack för länken! Det får jag inte missa.
Men ska man vara nyanserad så är man ju helt blåst som bor i Stockholm. Det är ju norrlänningarna som är smarta! Var och kollade på en 1:a på 23 m2 i en närförort till min son för nån månad sen för 1 miljon. Ja, för 23 m2 ja! Det räcker förmodligen till en hel gård i det inre av Hälsingland. Har ni sett hur en Hälsingegård ser ut så förstår ni att det är en orättvis betraktelse. Den jag tänker på består av 3 byggnader. Två av dem är i två våningar med enorma ytor och högt i tak. Den tredje består av både lagård och en lagårdslägenhet. Som alla Hälsingegårdar så har den en magnifik entre. Jämför med en nedklottrad trappuppgång i Stockholm.

Sist vet jag att det bodde 2 personer där det en gång i tiden bodde 18!!! Det spacet skulle man ha! Det är så jäkla stort så man måste åka snöskoter mellan rummen!

Jag tror faktiskt inte det vore fel att flytta till Hälsningland! Vacker natur att fotografera i skulle man få på köpet.

och en helt enorm hemmastudio + mörkrum :)
 
Eeros skrev:
Eh, vad är det här för diskussionsteknik? Du försöker vända diskussionen från att gälla choklad, mot att handla om mig.

Nej, min vän, jag försöker alls inte vända någon diskussion mot dig. Jag skrev ett sakligt inlägg och kände mig faktiskt inte särskilt upprörd, bara sakligt diskuterande. Du bemötte mitt inlägg med "hålla oväsen kvar i magen", "upprörande" och "dystra tankar". Därav min motfråga till dig. Dessutom fanns det en blinkande smiley ;-) efter min fråga, vilket betyder att jag frågade med glimten i ögat. Hoppas att du förstår mig bättre nu.

Eeros skrev:
Som jag sa, är det ju bara att vägra ta emot reklamgimmicks om man inte tycker om det, men låt oss andra leva i villfarelsen att "gratis" är gott. Allrahelst som det på inget sätt är relevant att påstå att ett företag är oseriöst bara för att det gör reklam. Om så vore, borde du bojkotta 99,99% av alla företag, och inte bara CyberPhoto. Som för övrigt är ett av de bästa branchföretagen, då deras kundservice är exemplariskt. De förtjänar på intet sätt ditt smutskastningskampanj.

Smutskastningskampanj?
Nej, varför skulle jag vilja smutskasta Cyberphoto? Jag handlar ju där ibland, precis som många andra. Jag gillar Cyberphoto, inte minst för att de har modet att recensera produkterna de säljer. Men trots att jag gillar Cyberphoto så kan jag väl påpeka små detaljer jag inte gillar. Jag förstår inte vad det är för fel med det?

Andra exempel:
Jag handlar hos Scandinavian Photo ibland, fast jag inte gillar deras försäkringserbjudanden.
Jag handlar mat på Ica ibland, fast jag inte uppskattar Icas TV-reklamsnuttar.

Smutskastningskampanj? Nej, fundera igenom ordvalet en gång till.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.