Annons

Copyright

Produkter
(logga in för att koppla)

Graze

Aktiv medlem
Jag visste inte vilket forum jag skulle lägga denna fråga men jag provar här. Jag har just upptäckt att några bilder som jag haft på min hemsida har stulits och ligger nu på en annans hemsida där hon utger sig själv som fotograf. Frågan jag har är om det finns något sätt att skydda sig så de inte kan spara ner bilderna? Jag har en låsning för "högerklicka" där det kommer upp en ruta som talar om att det är förbjudet att ta några bilder så hon måste ha sparat ner hela sidan och då har hon ca 50 st av mina bilder. Vet någon något bra sätt att låsa så sidan inte kan sparas ner?

Mvh Annika

Tyvärr är nog det enda sättet att skydda sig att inte lägga ut sina bilder på internet. Fast detta är ju en jättetrågik lösning. Totalt säkerhet finns tyvärr inte...

Du kan alltid lägga stämplar på din bilder. Det har jag börjat göra Då måste de börja klona bort dom eller beskära bilderna. Nackdelen är att folk börjar gnälla på stämpeln! Men det skiter jag i. Jag började med det när jag av en slump såg mina bilder i en TV-sändning.

Ja, jag hade mitt namn på bilden men "hon" hade klonat bort det, väldigt dåligt dessutom. Jag läste någonstans att man kunde fixa så det inte gick att spara ner sidan men det kanske överkurs för proffs och det är inte jag.
Tråkigt är det iallafall.

Graze skrev:
Ja, jag hade mitt namn på bilden men "hon" hade klonat bort det, väldigt dåligt dessutom. Jag läste någonstans att man kunde fixa så det inte gick att spara ner sidan men det kanske överkurs för proffs och det är inte jag.
Tråkigt är det iallafall.
Det går inte. Då skulle man ju inte kunna titta på den.

Ska man inte kunna ladda ner bilderna är den enda lösningen enkel, lägg inte upp dom på internet.

skicka ett mail till sajtägaren och berätta vad det kostar att ha dina bilder på siten. skicka sen en faktura.

Graze skrev:
...Jag har en låsning för "högerklicka" där det kommer upp en ruta som talar om att det är förbjudet att ta några bilder så hon måste ha sparat ner hela sidan och då har hon ca 50 st av mina bilder. ...
I min webbläsare Firefox 1.5.0.6 har du inget "högerklickskydd" på bilderna på din sajt www.djurportratt.se!

Fina hästbilder!

Kort och gott en polisanmälning om "denne fotograf" inte betalar din faktura.

Är inte det svart på vitt, det är ju ett brott som har begåtts... eller är jag sniken om jag känner så?

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar