Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

contax T2eller T3?

Produkter
(logga in för att koppla)

daniel d

Medlem
Har fått ett ok pris på en Contax T3 (den svarta modellen)
4400:- men kan få en Conax T2:a för 3000:- (silver/champagne)
Vilken ska jag köpa? Och varför?
Känns bätre med en svart T3:a för den ser inte så lyxig ut och det är bra när man reser. Vill ha mest för pengarna + bästa kameran .
Någon som kan hjälpa?
/Daneil

Bilagor

• contaxt3.jpg
    contaxt3.jpg
    7.9 KB · Visningar: 244
Jag har själv haft en T2 & har testat T3.

Jag tycker att T2 är mer kamera, den har riktig bländarring & en bättre hantering. T3 har små tryckknappar som är pillriga att arbeta med.

Storleksmässigt så är dock T3 överlägsen med sin kompakthet, T2 är inget för bröstfickan då den är väl så stor & dessutom tung.

Bildkvalitetsmässigt så ska enligt uppgift inget skilja dem åt, måste dock säga att 4400 för en T3 är ett fynd! Nu kan det ju dock vara så att T2:an är mer populär också? Nyast är ju inte alltid populärast...

Här har jag recenserat T2...

Helt klart mer kamera!

Contaxen är en ren kompaktkamera, åtminstone T3.

Bildkvalitetsmässigt så tror jag dock att man får svårt att skilja dem åt, Hexaren är dock MYCKET tystare...

Ja, Hexar,en är nästan helt ljudlös (den svarta)trots motordriven filmtransport. Perfekt bland männsikor!

Tänk om det bara hade varit en riktig manuell focus, ohhhhhhh så det svider när jag tänker på hur glad jag hade varit då!!:)

Mvh Niclas.

Ps, hexaren ligger i hela handen men inte klumpigt ändå,, T3,an är ju mindre vilket som kan vara en stor fördel!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar