Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Cokinfilter
- Trådstartare Nilea
- Start datum
Sinuslinus
Aktiv medlem
julgus
Aktiv medlem
Hej
jag tror att a-systemet håller på att avvecklas (lite osäker). I övrigt så är det svårt att få tag på Cokin grejer verkar det som - har dy prövat på ScandinavianPhoto?
Mvh
Johan
www.motljus.com
jag tror att a-systemet håller på att avvecklas (lite osäker). I övrigt så är det svårt att få tag på Cokin grejer verkar det som - har dy prövat på ScandinavianPhoto?
Mvh
Johan
www.motljus.com
Sinuslinus
Aktiv medlem
Är Cokin A-systemet de där småfiltren??
Nilea
Aktiv medlem
crs skrev:
vilken storlek behöver du på ringen?
62mm, nåt du har som du inte nyttjar??
Nilea
Aktiv medlem
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Kodak Image Center i Solna har inget på lager men kan beställa hem hela Cokin sortimentet vid förfrågan.
Flying_c
Medlem
God damit
Men www.scandinavianphoto.se funkar väl alldeles utmärkt. Letade en 58mm ring till min hållare. Tills det att jag erindrade mig att det finns förberett på objektivet. hehe..
Men även solen har fläckar...
Men www.scandinavianphoto.se funkar väl alldeles utmärkt. Letade en 58mm ring till min hållare. Tills det att jag erindrade mig att det finns förberett på objektivet. hehe..
Men även solen har fläckar...
julgus
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
Ring Scandinavianphoto de tar hem allt vad jag vet. Beställer allt mitt därifrån! Man har alltid grejerna i handen tre dagar senare! Eller dan efter om man beställer tidigt på dagen!
Hej
nja, håller inte med om din leveransbeskrivning... jag fick vänta på en större order för att Cokin hade jättelång leveranstid. Tog flera månader innan grejorna kom. En lustig sak var att mina övriga grejor i ordern såldes just pga att jag fick vänta på Cokin så tjejen på firman bekräftade att om jag teoretiskt beställde en sak av varje grej i deras sortiment så skulle jag i princip aldrig få ordern levererad, någonting skulle alltid vara restat... kollar andra leverantörer numer, särskilt eftersom de lovade leverans.. leverans som aldrig kom pga av ovan nämnd anledning.
mvh
Johan
www.motljus.com
ymmot
Aktiv medlem
Cokinfilter
Appropå cokinfilter så är det så att det är Molanders i Sthlm som är grossister för detta. Dom har emellertid beslutat sig för att ej importera A-systemet längre (den lilla varianten), däremot finns P-systemet hos dom flesta välsorterade fotohandlare + Scandinavian Photo. Eventuellt kan det ju finnas gamla lager kvar av A-systemet någonstans men det är ju svårt att veta var. Man får ringa runt och leta. Man kan också lösa det genom att köpa en (stor) hållare för P-systemet + en adapterring som gör att man kan använda A-systemets filter i den stora hållaren.
Mvh
Kimlindberg
Appropå cokinfilter så är det så att det är Molanders i Sthlm som är grossister för detta. Dom har emellertid beslutat sig för att ej importera A-systemet längre (den lilla varianten), däremot finns P-systemet hos dom flesta välsorterade fotohandlare + Scandinavian Photo. Eventuellt kan det ju finnas gamla lager kvar av A-systemet någonstans men det är ju svårt att veta var. Man får ringa runt och leta. Man kan också lösa det genom att köpa en (stor) hållare för P-systemet + en adapterring som gör att man kan använda A-systemets filter i den stora hållaren.
Mvh
Kimlindberg
Nilea
Aktiv medlem
Flying_c skrev:
Precis.. det är en underbar sida. Nog sagt om det.
Jag tackar och bockar.
Ja det håller jag med om. Och de har bra begagnade saker till väldigt bra priser. Visste inte att de beställer efter önskemål, men helt klart värt att prova.