Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon vs Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

therese7907

Medlem
Nu behöver jag lite råd.
Har idag en nikon d70s men vill byta upp mig.

Vad rekommenderar ni?
Nikon d300 eller canon 450
OCh motiverar gärna varför.

Therese

Kan inte jämföras

Du kan nog inte jämföra de två kamerorna. Helt olika prisklasser. Canon 40D kan väl i så fall vara intressant och kan fås till bra pris men eftersom du redan har Nikon så är väl det naturliga att köra på med Nikon och använda D70 som reservhus.

Re: Kan inte jämföras

Tonyeagle skrev:
Du kan nog inte jämföra de två kamerorna. Helt olika prisklasser. Canon 40D kan väl i så fall vara intressant och kan fås till bra pris men eftersom du redan har Nikon så är väl det naturliga att köra på med Nikon och använda D70 som reservhus.

Som Canon fundamentalist *s* kan jag bara tyvärr hålla med, har du bra objektiv är det bästa lösningen.

therese7907 skrev:
Har idag en nikon d70s men vill byta upp mig.
Vad rekommenderar ni? Nikon d300 eller canon 450
Definitivt D300. Om du köper en 450D är jag rädd för att du kommer att uppleva att du på många sätt bytt ner dig.

Japp, jag ar ocksa canonist, och jag kan bara halla med, D300 och 450D gar inte att jamforas, du far val tre 450D for priset av en D300?

Och om du redan har D70 med nagra objektiv, sa skulle jag rekommendera att stanna med Nikon.

Tack

Men jag är fortfaranade i en djungel.
Jag älskar att fotograferar men räcker det med en canon eller ska jag gå upp till en nikon d300, när jag änd¨å köper en ny kamera

Jag tycker att du ska behålla din D70s och fortsätta utvecklas som fotograf innan kamerabyte. För som det är nu är det ytterst oklart vad du håller på med.

Du vill ha hjälp med att välja mellan två kameror men skriver nada om vad du har för objektiv och andra tillbehör. Du skriver inget heller om vad du vill fotografera med den nya kameran.

D300 och 450D skiljer sig åt en hel del och nikon-kameran vinner hands down. Men Canon har en del fina objektiv som Nikon saknar.

I ditt sista inlägg nämner du ordet djungel. Ja , det är en djungel om man inte vet vad man vill ha / behöver.

Re: Tack

therese7907 skrev:
Men jag är fortfaranade i en djungel.
Jag älskar att fotograferar men räcker det med en canon eller ska jag gå upp till en nikon d300, när jag änd¨å köper en ny kamera
Den stora frågan är varför du vill byta. Vad är det du vill ha ut från en ny kamera som du inte har nu?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto