Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon telezoom med eller utan IS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade själv en 70-200/4 L utan IS när jag använde Canon och det är ett mycket bra objektiv. Jag skulle dock aldrig rekommendera det före IS-versionen om köparen har råd att betala lite mer eller har tid att spara ihop för att få råd.
Tyvärr räcker det inte med lite mer för att få IS på Canons 70-200/4. Versionen med IS är nästan dubbelt så dyr. Det var därför jag köpte versionen utan IS.

Vilket jag alltså ångrar idag, utan att ha någon riktig orsak till det. Jag behöver inte IS på det objektivet, men det hjälper inte. :)

Tyvärr räcker det inte med lite mer för att få IS på Canons 70-200/4. Versionen med IS är nästan dubbelt så dyr. Det var därför jag köpte versionen utan IS.

Vilket jag alltså ångrar idag, utan att ha någon riktig orsak till det. Jag behöver inte IS på det objektivet, men det hjälper inte. :)

Vi behöver kanske inte diskutera defintionen av "lite", men oavsett det tycker jag alltså att IS-versionen är värd det högre priset men om man inte har råd med IS direkt kan man köpa en begagnad utan IS medans man sparar ihop mellanskillnaden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar