Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon S95 är här!
- Trådstartare dsa1979
- Start datum
Embridioum
Medlem
De flesta elektroniska utrustningar klarar nätspänningar på 110-220V och 50-60Hz.Ang. att beställa från USA. Hur är det med batteriladdaren, då jag antar att det är en laddare med 110v nätspänning?
herodes
Aktiv medlem
Det finns grepp att köpa till, liksom "skydd" för inmatningratten: http://www.lensmateonline.com/store...forum/showthread.php&__utmv=-&__utmk=85004313
Annars verkar det som om S95 är betydligt snabbare, upp till 3,9 bider/s! Så om du inte redan har en S90 verkar den vara värd att betala lite extra för (fast det är å andra sidan kalaspris på S90 nu).
hämtar ut min idag på Posten
/Jan
Canis familiaris
Aktiv medlem
hämtar ut min idag på Posten
/Jan
Lyckost ;-). Berätta vad du tyckte om den sen!
herodes
Aktiv medlem
ska jag nog kunna klara av rätt snart
ErlandH
Aktiv medlem
Spänningen är inget problem, däremot behöver du en adapter för svenska vägguttag.Ang. att beställa från USA. Hur är det med batteriladdaren, då jag antar att det är en laddare med 110v nätspänning?
herodes
Aktiv medlem
Nu har jag den i min hand!
Canis familiaris
Aktiv medlem
Vad kul. Då får du luska ut om man verkligen måste ha den på stativ för att göra HDR.
herodes
Aktiv medlem
Uppackad och redo för test
Framsidan är lite knottrig och även den fria ytan på baksida. Tumgreppet är förändrat och har blivit mindre.
Den känns dock mycket bättre att hålla i pga "knottret"
On/off knappen har flyttats från den idiotiska placeringen mitt på ovansidan och bytt plats med Ring funktionsknappen. En mycket bra åtgärd.
Verkar en aning tunnare än S90:an.
Nu återstår att ta lite provbilder, och testa hd inspelning.
Vad kul. Då får du luska ut om man verkligen måste ha den på stativ för att göra HDR.
Framsidan är lite knottrig och även den fria ytan på baksida. Tumgreppet är förändrat och har blivit mindre.
On/off knappen har flyttats från den idiotiska placeringen mitt på ovansidan och bytt plats med Ring funktionsknappen. En mycket bra åtgärd.
Bilagor
professorb
Aktiv medlem
Cyberphoto testar
Nu har Cyberphoto testat S95 med betyget toppklass
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=PS95
Nu har Cyberphoto testat S95 med betyget toppklass
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=PS95
Fleksnes
Medlem
Hur är control-hjulet? Avstod s90 pga det slappa hjulet och lättheten att ändra inställningar av misstag.
Handhavandet i övrigt?
herodes
Aktiv medlem
Hur är control-hjulet? Avstod s90 pga det slappa hjulet och lättheten att ändra inställningar av misstag.
Handhavandet i övrigt?
du menar hjulet på baksidan. rätt lika. jag har beställt en gummiring från Lensmate får se hur den blir.
Handhavandet är rätt lika S90.
On/off knappen är flyttad från den idiotiska plats den hade förut och det blev bättre.
Hastigheten med raw är ungefär en 1bild/sekund och efter 4-5 bilder så blir det paus för det ska skrivas på kortet, ska testa med snabbare kort får se om det gör någon skillnad.
Den svart ytan är lite knottrig vilket gör den lite lättare att hålla. Kameran känns lite nättare än S90, men det kanske är mer en känsla än faktum.
Ångrar inte att jag sålde min S90.
Man har hållit kvar vid ccd sensor för att hålla bruset nere, men vi får se hur det blir med ev efterföljare
I övrigt har jag inte hunnit testa så mycket som jag hade tänkt, det kom annat emellan i helgen.
/jan
Canis familiaris
Aktiv medlem
Är höljet av metall eller plast?
ErlandH
Aktiv medlem
Enligt specarna ska den vara någon mm tunnare. För övrigt tycker jag inte att tumhjulet på S90 är något problem. Visst, det har inte samma gedigna känsla som tumhjulet på 7D, men det kan man nog inte begära.Kameran känns lite nättare än S90, men det kanske är mer en känsla än faktum.
Pixelmania
Aktiv medlem
S95
Då har man blivit med S95
Fuji F31 har pansionerat sig och S95 verkar vara en bra ersättare med många funktioner.
Innan köp talade jag med en som köpt både S90 och S95, han tycket S95 var klart förbättrad på flera punkter.
Testade ta lite bilder inomhus i köpcentrum, är hyfsat nöjd med resultatet.
Rulltrappa f2, Iso 250, 1/30
Då har man blivit med S95
Fuji F31 har pansionerat sig och S95 verkar vara en bra ersättare med många funktioner.
Innan köp talade jag med en som köpt både S90 och S95, han tycket S95 var klart förbättrad på flera punkter.
Testade ta lite bilder inomhus i köpcentrum, är hyfsat nöjd med resultatet.
Rulltrappa f2, Iso 250, 1/30
Bilagor
Pixelmania
Aktiv medlem
herodes
Aktiv medlem
En till bild från inomhus i köpcentrum
Kodlås f2, Iso 800, 1/30
Det ser väl inte så pjåkigt ut ändå.
Tycker du att bildstabiliseringen funkar bra?
/jan
Canis familiaris
Aktiv medlem
Ett par frågor till er som redan köpt denna kamera.
Är höljet på kameran gjort av plast eller metall?
Fokuserar kameran automatiskt när den filmar från vidvinkelläget?
Tackar!
Mvh,
Alexandra
Fokuserar kameran automatiskt när den filmar från vidvinkelläget?
Tackar!
Mvh,
Alexandra
sarnor
Avslutat medlemskap
Höljet är gjort i metall.