Annons

Canon PIXMA PRO-1

Produkter
(logga in för att koppla)

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Har beställt denna skrivare från Dustin.
Enligt leveransbesked skulle den levererats idag men Dustin har inte fått in den.
Är det någon som känner till om Canon har börjat leverera skrivaren i Sverige ännu eller blir det samma långbänk som det blev med Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM.

Canon tycks sakna moral när det gäller leveranstider?
Är de ute efter att blockera marknaden?

I denna artikel skulle de finnas här under september men när jag talade med dem på mässan hade det inte kommit några till Sverige då.
http://www.fotosidan.se/cldoc/ny-toppmodell-fran-canon.htm

Beställde den direkt och har fått två leveranstider hittills som båda har brutits. Den senaste bröts idag.

Hade ett liknande problem med Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM. Fick mängder av leveranstider som sedan bröts, den ena efter den andra.

Jag pratade nyligen med en från canon som sade att den kan bli så sen som till våren...varför vet jag inte. De var mycket osäkra om leveranserna.

Canon

Leveranstiden sprack igen. Skulle levererats 2012-01-20 men så blev det inte.
Ny leveranstid är satt till 2012-02-10.

Vet inte om msn ska tro på det.

Så var det dags igen.
Igår skulle den levereras. Idag är beräknad leveranstid 2012-03-08.
Får trösta mig med att leveransdatum flyttas fram i kortare och kortare steg. :)

Följetongen fortsätter. Nu ska den levereras 2012-03-22.

Hade nog köpte en Epson för länge sedan. På pappret ser Epson 3000 ut som en likvärdig maskin. Dock klarar Canon av "tyngre" papper som en skillnad. Epson har inbyggd WLAN, högre upplösning.

Annars är ju en A2-skrivare att föredra sett till utskriftsekonomi. Ex Epson 3880.

Lycka till med din väntan.... Du hade väldigt fina bilder på småpippisar måste jag säga!

Mvh

Johan Maxe

Hade nog köpte en Epson för länge sedan. På pappret ser Epson 3000 ut som en likvärdig maskin. Dock klarar Canon av "tyngre" papper som en skillnad. Epson har inbyggd WLAN, högre upplösning.

Annars är ju en A2-skrivare att föredra sett till utskriftsekonomi. Ex Epson 3880.

Lycka till med din väntan.... Du hade väldigt fina bilder på småpippisar måste jag säga!

Mvh

Johan Maxe

Ser ut att bli nödvändigt. Är inte så påläst om skrivare men jag har just kommunicerat med Magnus Fröderberg och förstått att Epson har bra skrivare.

Min tanke med beställningen var att, nu när jag bygger upp en digital utrustning så ska jag, köpa den modernaste utrustningen utan att pruta. Canon var kanske fel tänkt i detta fall?

Tack för berömmet om bilderna!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar