Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon PIXMA PRO-1

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite sugen själv. Har en Pro 9000 som jag är mycket nöjd med. Det mest avskräckande med Pro-1 är vikten - 27 kg att släpa upp på vinden där jag håller till med fotoprylarna känns lite avskräckande! :)

Stadsbud, nja det får nog bli 16 årig sonen som får göra nytta för uppehället!

Jag har inte märkt något problem med torkande bläck i min 9000. Den är strömsatt hela tiden men jag skriver ut ganska sälla. Ibland går det någon månad eller två mellan utskrifterna.

Jag är mycket nöjd med mina bilder. Färgbilder blir verkligen fantastiskt bra. Svartvit kanske inte när samma nivå.

9000 använder ju dye-bläck och hållbarheten är väl sämre än för de som använder pigmentbläck men mig gör det inget. Jag skriver bara för eget bruk och då tycker jag 10-15 är räcker gott. Skulle det ha bleknat då så får jag väl skriva ut igen. Jag är övertygad om att min skrivare år 2027 kommer vara ganska mycket bättre än den jag har idag - om jag lever då! :)

Jag kollade på Pro-1 ute på mässan i höstas som hastigast. Jag tyckte de svartvita utskrifterna såg fantastisk bra ut. Färgdito kändes dock inte som något jättelyft mot det jag har idag men förstås jättesvårt att jämföra utan att lägga utskrifter bredvid varandra.

Jag skriver så pass lite att jag nog inte kan försvara utgiften för en ny skrivare och dessutom lär väl fotobudgeten vara fylld för året i och med beställningen av 5D mk III.

Om du fullföljer ditt köp får du gärna höra av dig med dina erfarenheter!

Igår (22/3) skulle den levererats enligt senaste leveransbeskedet. Så blev det inte. Canon kunde inte leverera.

Nu vågar inte Dustin ge fler leveransdatum utan erbjuder att byta till en så likvärdig som möjligt.

Har inte bestämt mig ännu! Har man väntat länge är ju risken att man byter dagen/veckan före leverans. Canon kan eller vill inte vara ärliga. Båda skälen är lika illa för deras anseende.

Igår (22/3) skulle den levererats enligt senaste leveransbeskedet. Så blev det inte. Canon kunde inte leverera.

Nu vågar inte Dustin ge fler leveransdatum utan erbjuder att byta till en så likvärdig som möjligt.

Har inte bestämt mig ännu! Har man väntat länge är ju risken att man byter dagen/veckan före leverans. Canon kan eller vill inte vara ärliga. Båda skälen är lika illa för deras anseende.

Hur har det gått Henry, har du fått din ännu? Beställde i februari men inte ett ljud. Framflyttad leveransdatum hela tiden. Dåligt att de inte informerar. Jag funderar på en Epson men ville gärna ha denna modell.

Hur har det gått Henry, har du fått din ännu? Beställde i februari men inte ett ljud. Framflyttad leveransdatum hela tiden. Dåligt att de inte informerar. Jag funderar på en Epson men ville gärna ha denna modell.
Nej, och Dustin kan inte få fram något leveransdatum. Magnus Frödeberg mailade mig efter en träff med Canon och meddelade att de påstått att de håller på och få ordning på leveranserna. Vet inte om det är sant men fabriken ligger tydligen i Thailand och blev dränkt vid översvämningarna. Det var för ett par veckor sedan. Då bestämde jag tillsammans med Dustin att vi skulle konferera kommande vecka och diskutera vägval.

Har Du hört något om Pixma Pro-1. Jag funderar på att annullera ordern och köpa något som det inte står Canon på.

Ingen Canonskrivare för mig.

Efter 6 månaders väntan, utan några besked om när den kan levereras, gav jag upp idag och annullerade ordern.

Har beställt en Epson Stylus Pro 3880 istället.

Har Du hört något om Pixma Pro-1. Jag funderar på att annullera ordern och köpa något som det inte står Canon på.

Tjena, jag annullerade orden hos webbhallen och la en order hos Hegethorns i stället. Kanske de "riktiga" fotoaffärena blir prioriterad. Ren chansning.

Har inte hört ett ljud dock. Sitter inte riktigt i sjön så jag avvaktar ett tag till.

Efter 6 månaders väntan, utan några besked om när den kan levereras, gav jag upp idag och annullerade ordern.

Har beställt en Epson Stylus Pro 3880 istället.

Min har kommit denna vecka. Var värt väntan. Vilken kvalité! Svart-vit utskrift är helt otroligt bra.

Beställde du Epson skrivaren? Om inte så är denna värd att vänta på tycker jag!

/Tomas

Köpte en Epson 3880.
Förstår att Pixman är en trevlig skrivare men Epson 3880 skriver ut mycket bra foton också. Jag fick A2 på köpet istället och det har jag redan haft stor användning av så jag ångrar mig inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar