snap01
Aktiv medlem
Nej poängen med den uppladdade bilden var att visa att lyfta mörka partier inte är samma sak som HDR.
Du får 2-3 stegs bättre möjlighet att rädda läget om det blev fel, och 2-3 stegs bättre möjlighet att jobba med bilden om du vill vara kreativ. Om du fotar med D800/810/E på bas ISO istället för närmaste Canon.
Om jag skulle ta en sån bild hade jag slagit på bracketing, det är som synes alldeles för stor kontrast i bilden. Nejvisstja, bracketing funkar inte på rörliga motiv
bracketing? sist jag körde med det var på dia tiden nu räcker histogrammet så bra så. Om man kört med dia o fick max missa med 0,3 steg på högdagarna då ska det mycket till att missa med 2-3 steg på en kamera med histogram.
Om man kört flera märken o jobbat med bilder i tryck o print så vet man att det skiljer mindre än vad man tror o om det skulle vara en så stor skillnad som ni tror då skulle inte canon vara störst men om utvecklingen fortsätter så kan det bli problem till slut men den egentliga frågan är hur mycket bättre bildkvalitet kan vi få ut på en fysisk bild? visst om vi sitter o pixel peepar på en eizo skäm kanske vi kan se en del men om vi printar ut bilder så är det svårt att se skillnad för att inte tala om tryck är det dagstidning med papper liknade dasspapper funkar iphone
Jag har printat a4 bilder på min epson 7900 med 11 färger o då är det svårt att se skillnad även mellan fuji o min D800.
Men ingen förnekar att sony har bäst sensorer idag men det är fler saker som avgör vilken kamera som passar bäst.