Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon FD 600/4,5 för 2000:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja, man fick ju ett F-1 hus med oxå. (mejlade killen och han har fått bud på 2000:- för kittet)

LÖJLIGt billigt.
Anar ugglor i mossen, dessa linser går för många kronor på typ ebay,de mfl.

Han kanske inte vet vad han säljer, men vad gör det om grejerna är vad det ser ut att vara;)?!

Mvh Niclas, som inte hade tvekat om behovet fanns.

Det här priset är ett bra exempel av en säljare som inte vet vad grejorna är värda. Säljar man dom här på EBAY ska man väl lägger till en nolla.

Om inte Du slår till gör jag det :)

Försökte faktiskt köpa dem osedda för 1500 men då hade någon bjudit 2000:-. Det värsta är att jag behöver en massa andra saker än ett objektiv som jag ändå inte skulle orka släpa med mig när jag ville ha det(resor) och så har jag ju redan lite Nikon prylar....Så om någon vill fortsätta att kolla upp det gör det inte mig något. (om jag ville köpa den så billigt som möjligt skulle jag nog inte postat den här;))

Joel: Objektivet är totalt värdelöst om du inte använder det.

Är du fågelfotograf så kan det vara värt en hel del.

Prismässigt är det inte värt mer än vad du själv är beredd att ge.

Själv skulle jag inte ge en spänn, dels för att det är fel fattning och dels för att det är manuell fokus.

Värdet för en själv är en sak, värdet ute på marknanden är ngt heeelt annat!

Killen hade bud upp emot 5000, och sålde prylarna till ngn igår runt 19,tiden. Tror han fick 5000.

Jag menar att linsen i "Mkt Bra men beg" skick torde ligga på mellan 11000-16000- (kanske uppåt 20000 OM det är sosm nytt).
Skicket säger mycket om prisnivån när det är dessa äldre linser.

En fin FD 500 4,5L ligger ju på runt 16-18000(20000) i ok/bra skick, men det är ju å åandra sidan en nyare lins som också mäter sig med dagens Canon 500 o 600! Hur det är med bildkvaliteten i denna FD600 4,5 vet jag inte, utöver att den onekligen håller en hög nivå;)

Mvh Niclas, som säger att det säkerligen var ett kap för 5000,- OM prylarna var i bra skick såklart;)

Men man måste ju inte vara en kille utan koll för att sälja billigt.

Jag känner en (semi-proff) Norsk naturfotograf som skulle uppgradera från EF500 4,5 till den nyare 4 IS.
Han sålde det för prick 20000,- i AAAA/NY-skick, trots det låga priset (ca3år sedan!) så tog det honom över ett halvt år innan han lyckades, frågar mig varför!

Själv hade jag köpt det tvärt eftersom jag vet hur fin just den linsen var,, Då satt j ag själv och inte hade fått sålt det jag själv skulle sälja innan;/

Mvh Niclas,

Priser på begagnade jättelinser

Att 600/4.5 skulle va "värd" upp mot 20000 hörs lite väl optimistiskt, särskilt med tanke på att en annan kille hade svårt att få sålt sin EF 500/4.5 för 20000.

Vad brukar dom olika jättlinserna gå för begagnade i Sveriger igentligen?

Det billigaste jag har sett en 300/2.8 för är 17000. Sålde själv en 500/4.5 för 22000, som visserligen va mycket annvänd men glasen va i bra skick. Någon försöker nu sälja en 400/2.8 IS för 43 incl moms.Över lag verkar det va mycket liten cirkulation på jättelinserna, inte många man ser utanaonserade här.

Att killen i exemplet ovan inte fick sin såld snabbare för 20000 är ju faktiskt ytterst underligt eftersom då i Norge låg marknadspriset på runt 28-30000,-!
Men som sagt cirkulationen är liten så också försäljningen av nya linser,,,

I Sverige säljs lååångt under 10 st EF500 4IS varje år till privatpersoner, fler säljs såklart till proffsen men det tar som regel en god stund innan dessa kommer ut på marknaden;/ Tyvärr;)

20000,- kanske var lite väl optimistiskt ressonerat från min sida;) Men jag menar att det inte skulle vara ngr större problem att sälja en FD600 4,5 för den summan även här i Sverige. Rent objektivt så räknar jag 10000,- som en struntsumma om linsen är i bra,fint skick!

Mvh Niclas,

Hej!
Vet någon var man skall leta om man är ute efter begagnade linser av god klass? Det är få tiill salu här och ebay verkar ju mest vara USA. Finns det någon europeisk site motsvarande ebay??? Vet någon någon handlare som tar han om proffsens optik?

Hojhojsansa på er!

Hittade just (ebay.co.uk) nu en 300 2,8 IS sprillans i kartong för under 30000,-SEK på "By Now"-pris!!

Huff så det kliar i den tomma plånboken;)!

Mvh Niclas,

Bekymret med de engelska priserna är att de beställer ifrån HongKong. Det betyder att du får betala svensk moms och tull.... Men, lite billigare kan det nog bli.
Det är ju inte så lätt att smuggla in ett 500 4.0L. Om man blir tagen så är det ju en väldigt dyr resa...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar