Photocon
Aktiv medlem
Samma här...fast jag var olydig... och här är jag nu......från västkusten till mörkrets hjärta...
Man vänjer sig med tiden. Jag blev tvångsdeporterad till Kronobergs län när pappa bytte jobb och drog med sig mor och mig hit från Södermanland och Stockholm. Här blev jag som 10-åring mobbad för att jag talade tungspets-R, men överlevde.
Men som jag sagt tidigare: Man får vara glad att pappa inte fick jobb söder om länsgränsen, med tanke på hur de uttalar bokstaven R därstädes i det där landskapet där folk inte ens kan almanackan. Inte är det pingst nu, mr Lantz??!! Det kallar jag framfokus som borde justeras.
(Det där skrev jag bara för jag är så j-vla avundsjuk på Österlen)
Om gruppen The Eagles hade riktat blickarna mot Sverige innan de skrev Hotel California hade den sannolikt hetat "Värdshuset söder om Landsvägen". Andemeningen hade varit densamma dock: "You can check out any time you like, but yoy can never leave".
Fast västkusten...tja, det regnar lika mycket här. Å andra sidan sticker jag under torsdagen upp till Stockholm (ingen 7D med denna gång, bara 5DMkII o en 24-70 samt en G10)
Dock är det Kristi Flygardag. Så Ronneys helghälsning passar väl i alla fall.
Trevlig Helg på Eder alla och må autofokusen vara Eder nådig på det att Ni ej drabbas av bakfokus. Må solen skina över Eder på det att isot ej ställs så högt att bruset inleder Eder i frestelse att sngela på Eder grannes D3s
//L