Annons

Canon EOS 7D

du är utomordentlig fånig figur just nu.
Om det inte har gått in att Magnus själv är källan så har du större problem än vad du själv anar.

Känns det igen Johann med två n
ditt tidigare svar:
Det låter ju revolutionerande men tyvärr så säger du bara blahablaha om du nu inte har någon källa på ditt påstående, om ett par dagar har det gått en vecka så det ska bli spännande med en uppföljning

Ja, jag efterfrågade en oberoende källa.
För mig som inte känner Magnus så är han bara en i raden som sitter på internetforum och säger en massa saker utan att styrka sina påståenden

Nu lämnar jag, dags att gå till jobbet
 
Angående Flash cards så finns det redan UDMA 600x från Transcend att tillgå,men jag antar att ni menar från SanDisk.Mvh Mikael
 
Jag tycker att det jag sa till Magnus var helt berättigat.
Jag bad om en källa på hans uttalande.

Info om de nya korten Extreme Pro finns på flera ställen på nätet. Uppgifterna blev offentliga kl 13.45 igår.

Tydligen så var det UDMA 6 och det har varit känt länge enligt andra skribenter i tråden.
Det i kombination med att han "avslöjade" saker trots ett förtroende från tillverkaren fick mig att ställa frågan om han hade ett bekräftelsebehov.

Jag avslöjade lite av vad jag visste, utan att avslöja några hemligheter, för att hjälpa någon som var på väg att köpa nya minneskort.
 
Ja, jag efterfrågade en oberoende källa.
För mig som inte känner Magnus så är han bara en i raden som sitter på internetforum och säger en massa saker utan att styrka sina påståenden

Nu lämnar jag, dags att gå till jobbet

Någon ifrågasatte visst vem du är, inte vem Fröderberg är. Har också lagt märke till att du till synes endast är på FS för att spanna och jävlas! Det är i alla fall mitt intryck, fundera på att ställa om tonen en hel del så kanske du kan samla lite status här....men glöm för all del inte att ange källan till allt du skriver. Tur att du har ett jobb att gå till då och då.....det är ju inte alla som har.
 
En fraga.

Hur lang tid tar det for nya canonkameror att komma ut? Om vi nu jamfor med lanseringen av 5Dmk2 exempelvis.

Kommer det vara skitsvart att fa tag i den aven i oktober och varfor ar det sa i sa fall?

Markligt att det later sa svart att fa tag i ett exemplar. De vill val salja kameror?
 
Hur lang tid tar det for nya canonkameror att komma ut? Om vi nu jamfor med lanseringen av 5Dmk2 exempelvis.


Normalt rör det sig om en månad. Den första sändningen till Sverige kommer i månadsskiftet sep/okt. Det är dock små kvantiteter i början.

Förhandsbokningen har varit större än Canon räknat med så det gäller att ställa sig i kö om man vill ha en tidigt.

Det kommer att vara svårt att få tag på en i oktober. Det kan vara värt att kolla runt hos olika handlare.

Markligt att det later sa svart att fa tag i ett exemplar. De vill val salja kameror?

Ställ dig tidigt i kö så. Det går inte att trycka ut hur många kameror som helst på hur kort tid som helst. Produktionen av kamerahus har varit igång länge och sedan ska den senaste programvaran in.

Att tillgodose hela den efterfrågan som råder i början skulle kräva att man antingen börjar producera kameran ett år i förväg, vilket skulle göra den mer omodern när den väl kommmer, eller att fabriken skulle byggas ut och sedan stå tom. Nu bygger visserligen Canon en ny fabrik, men den är inte riktigt igång än.

Sen förekommer det rykten om att canon styr leveranserna till vissa marknader, exempelvis Tyskland, där man vill behålla en stor marknadsandel. I lilla Sverige är inte lika viktigt att hålla marknadsandel.
 
Det finns inga kameror i Sverige än, jag fingrade på ett av två ex. som canon har för visning i måndags. Tidigast i månadsskiftet kommer det kameror

Enligt komplett.se kommer dom att få 2st på fredag, leveranstiden uppdaterades i början av veckan, så den borde nog kunna stämma?
Själv var jag in till handlaren här på stan och beställde en idag. De trodde på leverans den 2 oktober. Billig blev den också.
 
Enligt komplett.se kommer dom att få 2st på fredag, leveranstiden uppdaterades i början av veckan, så den borde nog kunna stämma?
Själv var jag in till handlaren här på stan och beställde en idag. De trodde på leverans den 2 oktober. Billig blev den också.

Jag har pratat med Canons produktchef för foto som har koll på leveranserna. Den första sändningen kommer sista dagarna i september och kommer ut till butikerna första dagarna i oktober.

Det är dock inte frågan om några stora mängder i den första sändningen.
2 kameror per butik kanske kan stämma. Så har de gjort förr.
 
Äh, Komplett och InWarehouse körde samma sak när 5D mk2 kom, deras beräknade leveransdatum är inte värt mycket.
 
Inwarehouse / Komplett är väl kända för att köra lite halvimport inom Europa? Andra länder får kanske kamerorna tidigare.

Går inte att köra nått sånt i Europa. Alla distribution är sköts centralt och alla priser är samma i Europa. Anledningen är att stoppa sidoimporten.
 
Jaha, okej. Jag har just nu bokat kameran lite här och där, vilket jag antar att många andra gjort också... Så får vi se vilken butik som hinner först.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.