Annons

Canon EOS 7D

Jodå, för CPS man måste visa att man fotograferar yrkesmässigt till viss del. Och det är väl rimligt för en yrkesservice.

För att bli CPS medlem behöver du alls inte visa att du fotograferar yrkesmässig, det är bara att fylla i ansökan på webbsidan tillsammans med serienumren på dina kamerahus och objektiv. Kortet kommer med posten efter ett par dagar.

Däremot har jag hört att Canon eventuellt skulle förändra CPS-medlemskapet så att yrkesfotografer skulle kunna betala lite för extra service, antar då att de som ligger kvar på den enkla nivån får lägre prioritet.
 
Däremot har jag hört att Canon eventuellt skulle förändra CPS-medlemskapet så att yrkesfotografer skulle kunna betala lite för extra service, antar då att de som ligger kvar på den enkla nivån får lägre prioritet.
Så är det ju i andra delar av världen, så det vore inte direkt förvånande.
 
Jag kollade med Cyberphoto idag vilket kö nummer jag har, jag hade nr 21, (beställde 7.5 h efter lanseringen) undrar hur länge jag får vänta?
Någon annan som vet hur dom ligger till?
Mvh Mattias
 
Jag är nr 1 hos Kungsholms precis som jag var med 5D mkII, har inte fått prisuppgift från dom ännu. Beställde på minuten kl 10 på lanseringsdagen då dom öppnade.
 
Hur kollade du könumret? bara maila dom eller?

Jag skickade ett mail och frågade hur måga som stod före mig i kön och fick svaret att jag hade köplats 21
Riktigt bra service tycker jag, har handlat nästan alla mina prylar där dom senaste åren, och alltid fått svar på alla dumma frågor jag har :)

Mvh Mattias
 
Sandisk är ett tryggt val (det är dom som en gång definierade Compact Flash standarden), jag använder inget annat idag. Prisskillnaderna är för små för besväret.



Jag tror att du kommer uppskatta Extreme IV korten, det handlar om hur snabbt bufferten töms. Tar du skurar av bilder kan du få klart längre serier med ett snabbt minneskort.

I och för sig är Extreme III korten ganska snabba, de är för övrigt också UDMA, fast det vill tyvärr inte min kamera (5D Mk2) kännas vid. Men om du tror att du ofta kommer ligga nära bufferttaket, satsa på IV.



16 GB är säkert tillräckligt, på 5D Mk2 blir det nästan 600 bilder. Med 7D får du in ännu fler. Någon som minns de där minnena på rulle som bara rymde 36 bilder, hur gjorde vi då?



Maxlängden på ett klipp är 4 GB eller 29:59 minuter (vilket som kommer först).

4gb lär komma först eftersom det bara är typ 12 minuter
Men sedan så är det ju bara att trycka på inspelningsknappen igen och så fixar man det i redigeringen sedan
 
Ska du plåta intensivt med råformat behöver du snabbt kort för att få minimala avbrott. Vänta en vecka med att bestämma dig, nya kort är på g. Mer kan jag inte säga.

Det låter ju revolutionerande men tyvärr så säger du bara blahablaha om du nu inte har någon källa på ditt påstående, om ett par dagar har det gått en vecka så det ska bli spännande med en uppföljning
 
Provade ett hemligt kort i morse med Eos 5D Mark II och det klarade att fotografera RAW+Jpeg large utan att stanna. Jag gav upp efter 250 bilder. Lampan släktes mindre än 2 sekunder efter att jag släppte avtryckaren.

Det stog något om UDMA 6 på kortet.... ;)

Jaså, där kom det.
Jag undrar som Ulf, varför skriver du om det om det är hemligt?
Anar jag ett väldigt starkt bekräftelsebehov?
 
Det låter ju revolutionerande men tyvärr så säger du bara blahablaha om du nu inte har någon källa på ditt påstående, om ett par dagar har det gått en vecka så det ska bli spännande med en uppföljning

Ursäkta, men vem fan är du Johann med två n
jag har följt dig och dina inlägg en längre här på fotosidan.
Du verkar något dryg.

Nya kort, kameror etc är på väg, Magnus arbetar som chefredaktör på Kamera&Bild och har tillgång till saker som du inte ens idag vet att de existerar.
Skärp dig nu.

För övrigt så har www.dpreview.com lagt ut data om de nya korten
 
Ursäkta, men vem fan är du Johann med två n
jag har följt dig och dina inlägg en längre här på fotosidan.
Du verkar något dryg.

Nya kort är på väg, Magnus arbetar som chefredaktör på Kamera&Bild och har tillgång till saker som du inte ens idag vet att de existerar.
Skärp dig nu.

Jag tycker att det jag sa till Magnus var helt berättigat.
Jag bad om en källa på hans uttalande.

Tydligen så var det UDMA 6 och det har varit känt länge enligt andra skribenter i tråden.
Det i kombination med att han "avslöjade" saker trots ett förtroende från tillverkaren fick mig att ställa frågan om han hade ett bekräftelsebehov.

Jag känner inte att jag har gått över gränsen.
 
Jag tycker att det jag sa till Magnus var helt berättigat.
Jag bad om en källa på hans uttalande.

Tydligen så var det UDMA 6 och det har varit känt länge enligt andra skribenter i tråden.
Det i kombination med att han "avslöjade" saker trots ett förtroende från tillverkaren fick mig att ställa frågan om han hade ett bekräftelsebehov.

Jag känner inte att jag har gått över gränsen.

strunt, du verkar ha för stora skor i många sammanhang.
Källan är ju Magnus själv.
 
...och där blev det klart vem som vann debatten

Alltid roligt med en debatt så här på morgonkvisten men ett tips till nästa gång är att ha lite mer kött på benen innan du ger dig in i leken och tona gärna ner personangreppen lite grann. Det här är en debatt och inte en dödskamp

du är utomordentlig fånig figur just nu.
Om det inte har gått in att Magnus själv är källan så har du större problem än vad du själv anar.

Känns det igen Johann med två n
ditt tidigare svar:
Det låter ju revolutionerande men tyvärr så säger du bara blahablaha om du nu inte har någon källa på ditt påstående, om ett par dagar har det gått en vecka så det ska bli spännande med en uppföljning
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.