Annons

Canon EOS 7D

Det var som...
Man kan fota ankor med den :=)

Nu var du elak. Tyckte han gjorde en hyfsad recension av hur han upplevde kameran.
7D är säkert en utmärkt kamera. Å andra sidan är det först när en mängd konsumenter lagt vantarna på den som sanningen långsamt växer fram. Canon har ju haft problem med flera av sina lanseringar de sista åren.
Vi minns 1DMKIII och AF. Canon 5DMKII med varierande fokus.
50D med mer brus än vad Canon påstod och lägre känslighet än vad som uppgavs.
Låt oss se var den här kameran står när ett par månader har gått sedan de första konsumenterna har fått sina leveranser.
Innan dess är allt bara spekulationer. Men å andra sidan det är ju favoritsysslan här på fotosidan att spekulera.
Vem skapar tråden "Vad tror ni om Canon 7DMKII"?
 
Han är snabb, den där ankan Liodden.
Bildserien på vattendroppen som trillar ner skriver han är tagen inom 1/4 sekund. Ändå står det i bilddatafönstret att han hunnit byta objektiv också.

Detta måste ju ändå vara världsrekord om något. Tänk vad bra 7D är! Finns väl ingen Nikon som man kan både byta objektiv på och dessutom ta tre bilder med, på 0,25 sekunder?
 
Hehe, det där missade jag. Måste ha varit många fler än mig som fått det där. Jag får inbjudningarna då jag tidigare jobbade med tidningar inom den fotobranschen, nu för tiden har jag tyvärr få (jobb)anledningar att gå dit men skulle gärna vilja:)

Min gissning är att det inte rör sig om en fotorelaterad pryl. Jag gissar på att det kanske är en SED TV.

Ny 1D verkar ju enligt senaste rykterna inte komma förren senare heller.

Men det hör väl egentligen inte till ämnet iofs. Borde egentligen ha en ny tråd.
 
Kommer 7D defineras om ett proffshus?

Min definition på proffshus är det som gills när man är med i canons proffsgrupp vad den nu heter. Man får service på kort tid med reperationer, ersättningshus, gluggar osv
 
7D finns (ännu) inte med på Canons lista på kamerahus som kvalificerar för CPS. Med tanke på att 40D och 50D finns med på listan, vore det väl konstigt om inte också 7D hamnar där.
 
Kommer 7D defineras om ett proffshus?

Min definition på proffshus är det som gills när man är med i canons proffsgrupp vad den nu heter. Man får service på kort tid med reperationer, ersättningshus, gluggar osv

Säkert, Canon räknar husen i XXD serien dit också för att kvalificera till CPS medlemskap. Du behöver visa att du fotograferar yrkesmässigt och ha en viss mängd prylar.
 
vart hittar man den kvalifiseringen å så vidare.. detta är ju klart intressant för mig som är frilandsfotograf..
å så..
ännu mer nu när 7D:n är beställd oich det ska fotoas en del Elitserie hockey i vinter som det ser ut ...
 
Du behöver visa att du fotograferar yrkesmässigt
Den biten hittar inte jag i kravlistan, de krav jag kan se är att man hos akturiserad försäljare i Europa skall ha köpt 2 st AF SLR kameror och 3 st objektiv som finns i listorna som finns presenterade på deras website.

Mvh Mattias
 
Den biten hittar inte jag i kravlistan, de krav jag kan se är att man hos akturiserad försäljare i Europa skall ha köpt 2 st AF SLR kameror och 3 st objektiv som finns i listorna som finns presenterade på deras website.

Jodå, för CPS man måste visa att man fotograferar yrkesmässigt till viss del. Och det är väl rimligt för en yrkesservice.

Jag har varit CPS-medlem i en massa år, men nyttan är högst begränsad eftersom jag aldrig jobbar på de stora sportevenemangen och i Sverige hålls inga aktiviteter för CPS-medlemmar.

Att få lagat ett batterigrepp tog ändå 3 veckor trots medlemskapet. Och låneprylar finns aldrig att tillgå vid service.
 
Jag är också medlem, när jag kom till verkstaden i Upplands Väsby med ett trasigt objektiv hade dom ingen aning om vad CPS var för något.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.