oXo
Aktiv medlem
Schyst då sitter du snart på en liten hög av Canon Eos 7D som du senare säljer ut BILLIGT hoppas jag hehe !
Man skulle kanske ställa sig i kö hos nurfen istället.
Mvh Mattias
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Schyst då sitter du snart på en liten hög av Canon Eos 7D som du senare säljer ut BILLIGT hoppas jag hehe !
Går inte att köra nått sånt i Europa. Alla distribution är sköts centralt och alla priser är samma i Europa. Anledningen är att stoppa sidoimporten.
Priser brukar ju alltid vara anpassningar till den lokala marknaden. Det är ganska vanskligt för leverantörer att försöka styra priserna på olika marknader inom EU. Finns mer än en som fått böta dryga summor för sådana tilltag.
Jag har också fått den uppgiften men det finns affärer i sverige som har norska huvudägare, eftersom norrmänen inte är med i EU så köper vad jag har förstått en norsk-svensk kedja in bla Canon från Polen.
Polska priset verkar vara attraktivare än exv det Tyska.
Varför? Om priset skulle vara detsamma?
Nya camera raw öppnar 7d rawbildfiler.
Roade mig med att jämföra 3200iso bildfiler från 7d till vänster och 50d till höger.
50d till höger är uppräknad till samma storlek som 7d bildfilsstorlek.
Båda hanterade identiskt i camera raw med samma uppskärpning och brusreducering.
Man kan tydligt se att 7d har högre upplösning än 5d vilket kan ses i bla fiolsträngarna.
Nu är inte I-R bilder optimala eftersom de är olika exponerade vad det gäller tid.
Men en hint ger dom om att upplösningen i 7d håller hög klass.
Låter väl som han syftar på Japan Photo. Men Polen är ju med i EU och med all säkerhet Canon i polen med i Canons europa prisstrategi.
Jag spekulerar lite kring dessa UDMA 6 korten, gör de något med filminspelningen på 7D eller är det överkurs?
Nya camera raw öppnar 7d rawbildfiler.
Roade mig med att jämföra 3200iso bildfiler från 7d till vänster och 50d till höger.
50d till höger är uppräknad till samma storlek som 7d bildfilsstorlek.
Båda hanterade identiskt i camera raw med samma uppskärpning och brusreducering.
Man kan tydligt se att 7d har högre upplösning än 5d vilket kan ses i bla fiolsträngarna.
Nu är inte I-R bilder optimala eftersom de är olika exponerade vad det gäller tid.
Men en hint ger dom om att upplösningen i 7d håller hög klass.
I takt med att korten blir allt större kommer det efterfrågas snabbare tömning. Idag kräver det dock firewire-läsare. USB3-läsare kommer nästa år för den som har sådan dator.
Man skulle kanske ställa sig i kö hos nurfen istället.
Mvh Mattias
Ser ju jättebra ut jämfört med 50D som redan är en bra kamera. Ser verkligen fram emot att få kameran och tror jag kommer ha mycket glädje av den i kombination men 5D mkII. Jag tycker det finns både för och nackdelar med cropsensor och vill gärna ha både och.
Men visst känns det som denna kamera har fått den AF och den processorkraft som 5D mkII borde ha fått för att bli legendarisk.