PierreS
Aktiv medlem
Tycker det ska bli spännande att se hur den klarar höga iso-tal jämfört med min 450d...Tyckte det såg lovande ut på de bilder som visats på dpreview...http://www.dpreview.com/gallery/canoneos7d_preview/
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken är default inställningen för AF i en ny 7D ? misstänker att det är Zon AF.
Jag har ingen 7D så jag misstror dig inte i din misstanke men syns det inte i sökaren om det är Zon AF eller bara en fokuspunkt? Jag kan ha missuppfattat Zon AF också.
de jpg bilderna säger inte mycket
ta ner raw bilder och jämför bilderna från I-R istället
Lycka till med utprovningen Björn.
Innan jag sticker ner till Budapest.
Det pågår nu diskussioner på dpreview, en kille har lagt upp bilder från sin 50d+7d
Bilderna visar bla hur viktigt det är med absolut lika lagt skärpeplan om en jämförelse skall göras.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=33236867
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=33246588
Om nu I-R bilder är exakt lika fokuserade, skärpelanet lagt exakt lika så finns det en upplösningsfördel jämfört med 50d vilket kan ses i vissa strukturer som exemplet visar.Bilden nedan 100iso och 7d till vänster och 50d till höger.
Jag är snubblande nära att igen säga, du som har en 50d, du behöver inte springa benen av dig och lägga upp ca 10000:- mer för en 7d kamera om du har en 50d och om det är bildåtergivningen som är det viktigaste och inte en massa andra finesser. Men bilda dig själv en uppfattning.Själv tänker jag hårdtesta 7d mot 50d nästa vecka när jag har kommit hem från Budapest
Hur som helst, 7d har högre upplösning vilket ses tydligt här, att jämföra med de två länkar som jag hänvisar till ovan där olika lagda skärpeplan kan ställa till det i bedömningen.
Följer det med en skolbänk med 7D? Verkar som man kan behöva sätta sig i den igen med kameran och instruktionsboken.
Vilken menar du egentligen? C.Fn III-1 är känsligheten för AI Servo, men den går inte att ställa på "3", utan från "långsam" till "snabb".Det jag inte har fattat riktigt är vad CF-III (1-3) har för effekt på AI servo.
Vilken menar du egentligen? C.Fn III-1 är känsligheten för AI Servo, men den går inte att ställa på "3", utan från "långsam" till "snabb".
Jag börjar en 7d utbildning 40p här i Lund, terminsavgift 25000:-
växtvärk 4 samt AF bidrag kan sökas från visuella enheten inom EU eller ljusskyggas förening Bangatan 12
Pengarana betalas in i förväg på mitt postgiro .
Jaha, 1 till 3, då förstår jag.
Jag räknar med att man får prova sig fram.
Jag gjorde ett försök att fotografera bilar som körde på andra sidan en allé. Det kom alltså träd (och vägmärken och snöstakar) mellan mig och bilarna titt och tätt.
Det fungerade alldeles utmärkt när jag körde med:
Zon AF (mittzonen, nio punkter på bilen).
C.Fn III-1 Måttligt långsam
C.Fn III-2-0 (AF prioritet i alla lägen)
C.Fn III-3-1 (Strunta i att närmare föremål passerar startpunkten för AF)
Bilarna blev skarpa hela tiden, utan att kameran lurades att fokusera på träden eller något annat en enda gång.