Annons

Canon EOS 7D

Hade exakt samma förhoppningar som du, men nu låter det ju som att det inte är en FF utan en APS-C (som ska vara en xD kamera !?!?). Lite som "Silly Season" inom fotbollen det här......

Jovisst har det svängt över till APS-C spekulation, men hoppet är det sista som överger en människa. På tisdag vet vi.
Kanske kan bli två kameror, en APS-C och en FF, i bästa fall.
Visst är det lite Silly Season över det hela, men kul är det.
 
Hade exakt samma förhoppningar som du, men nu låter det ju som att det inte är en FF utan en APS-C (som ska vara en xD kamera !?!?).
Det har jag trott hela tiden. Kanske för att jag har tyckt att de borde göra en sådan kameran sen jag skaffade mig min 40D. 10-15 Mpix på APS-c ger bildkvalité så det räcker, med det hjälper inte om inte kameran hänger med i svängarna.

En 1D Mark III junior har jag önskat mig. Nu verkar den bli verklighet.
 
Det verkar inte som våra förhoppningar om 12 mp infrias, senaste ryktena med en bild på en kartong eller något...


p.28 #19 · Canon 7D


Canon EOS 7D-finally
- Dual DIGIC 4
- 18 mp
- 8 fps
- 19 AF
- 63 spot
- 6400 iso
- Full HD Video
- APS-C (1.6 Crop)
- 3.0 LCD

Skulle bli förvånad om de klämt in 18mp. De senaste kompaktkamerorna visade man satsade mer på brusnivåer om mindre på mpix.
DEt talades också om att bruset skulle vara mindre än på 5DMKII- Måste vara svårt att nå med 18mp.
 
Det verkar inte som våra förhoppningar om 12 mp infrias, senaste ryktena med en bild på en kartong eller något...


p.28 #19 · Canon 7D


Canon EOS 7D-finally
- Dual DIGIC 4
- 18 mp
- 8 fps
- 19 AF
- 63 spot
- 6400 iso
- Full HD Video
- APS-C (1.6 Crop)
- 3.0 LCD

Skulle bli förvånad om de klämt in 18mp. De senaste kompaktkamerorna visade man satsade mer på brusnivåer och mindre på mpix.
DEt talades också om att bruset skulle vara mindre än på 5DMKII- Måste vara svårt att nå med 18mp.
 
Det verkar inte som våra förhoppningar om 12 mp infrias, senaste ryktena med en bild på en kartong eller något...


p.28 #19 · Canon 7D


Canon EOS 7D-finally
- Dual DIGIC 4
- 18 mp
- 8 fps
- 19 AF
- 63 spot
- 6400 iso
- Full HD Video
- APS-C (1.6 Crop)
- 3.0 LCD

Skulle bli förvånad om de klämt in 18mp. De senaste kompaktkamerorna visade man satsade mer på brusnivåer och mindre på mpix.
DEt talades också om att bruset skulle vara mindre än på 5DMKII- Måste vara svårt att nå med 18mp.

DET är 18mp, MEN man kommer kunna slå av varannan ljuskänslig punkt för att tillgodogöra sig halva upplösningen och på så sätt få högre DR och lägre brus...







hoppas jag :p
 
DET är 18mp, MEN man kommer kunna slå av varannan ljuskänslig punkt för att tillgodogöra sig halva upplösningen och på så sätt få högre DR och lägre brus...

hoppas jag :p

Slå av varannan borde inte ge bättre DR iallafall. Lite mindre brus då det blir mindre läckage från närliggande. Tror ändå man tjänar mer på att croppa fullupplösningen isåfall.

Om de ska envisas med höga mpix kan de väll fixa så 4st pixlar slås ihop och fungerar som en eller något.

Bara bra om den inte passar mitt tycke då jag slipper uppgradera mig.
 
Slå av varannan borde inte ge bättre DR iallafall. Lite mindre brus då det blir mindre läckage från närliggande. Tror ändå man tjänar mer på att croppa fullupplösningen isåfall.

Om de ska envisas med höga mpix kan de väll fixa så 4st pixlar slås ihop och fungerar som en eller något.

Bara bra om den inte passar mitt tycke då jag slipper uppgradera mig.

Nu var det inte jag som skrev det så citera inte mig. Det påståendet får stå för Phyber. OM Canon gör något åt det håller så är det binning där man slår ihop informationen från 4 pixlar till en.
Canon lär har jobbat med den teknologin länge. Detta kan vara en försökskamera där man testar ny teknologi som man senare kör in i 1D kamerorna. Denna strategi har man använt tidigare.
 
Det verkar inte som våra förhoppningar om 12 mp infrias, senaste ryktena med en bild på en kartong eller något...


p.28 #19 · Canon 7D


Canon EOS 7D-finally
- Dual DIGIC 4
- 18 mp
- 8 fps
- 19 AF
- 63 spot
- 6400 iso
- Full HD Video
- APS-C (1.6 Crop)
- 3.0 LCD

Skulle bli förvånad om de klämt in 18mp. De senaste kompaktkamerorna visade man satsade mer på brusnivåer och mindre på mpix.
DEt talades också om att bruset skulle vara mindre än på 5DMKII- Måste vara svårt att nå med 18mp.



de senaste kompakt kamerorna visar att man satsar på en sensor byggd med ny teknik av Sony, inget annnat.Vi får säkert se högre upplösning i nästa generation.

Lådan ser ut så här

en bra fågelkamera med exv canon 300/2,8 is eller liknande objektiv
 

Bilagor

  • mobile01-a5dec84018ed024d52c8d6a1a3361c93.jpg
    mobile01-a5dec84018ed024d52c8d6a1a3361c93.jpg
    38.3 KB · Visningar: 1,064
Man slår inte av varannan pixel, man binder ihop flera små pixlar exv 4st vilket då också ger 4ggr lägre upplösning,exv har bakstycken till mellanformat nu denna pixelbinning, dvs väljer man 1600iso så faller upplösningen jämfört med basiso delat med 4
 
Om jag får säga vad jag tycker så är det Canon själva som läcker.
Varför är bilden på kåpan suddig längst fram på spegelhuset?
 
Jahopp, har varit överhopad med jobb på sistone och helt undgått alla dessa rykten. Har funderat gå över till Nikon crop trots sjukt många objektiv och tusenlappar spenderade på min 450D som uppger att den känner sig lite pensionssugen. Om ryktena stämmer blir jag glad, alltså crop, massa fps och måttlig ökning av MP. Canonrumors har tidigare haft fel på typ 50% av utfästelserna, och jag kan just nu inte riktigt förstå vad som skulle skilja denna påstådda 7D från kommande 60D. Bara fler fokuspunkter? (Förutom det givna - mer riktig HD-filmning). Vän av ordning kräver väl mer kontroll än en massa lössläppta AF punkter som någon lätt godtycklig algoritm väljer mellan, eller begriper jag dåligt?

Ett optiskt välpresterande 15-85 vore dock mer än välkommer. Till crop alltså där Nikon f.n. vinner hästlängder med sitt 16-85 (mot Canons smygmediokra 17-85) som tvingar oss croppare spendera L-pengar på 24-105 och ändå inte riktigt gå i mål.
 
Man slår inte av varannan pixel, man binder ihop flera små pixlar exv 4st vilket då också ger 4ggr lägre upplösning,exv har bakstycken till mellanformat nu denna pixelbinning, dvs väljer man 1600iso så faller upplösningen jämfört med basiso delat med 4

Hmm, jag är kanske lite trög men kan du konkretisera det hela dvs. ett exempel så kanske jag förstår vad/hur du menar?

Mvh!
// Niklas
 
Lådan ser ut så här

en bra fågelkamera med exv canon 300/2,8 is eller liknande objektiv

Om vi särskådar bilden lite kan vi gissa oss till att 7D kommer få en sökare som täcker 100% av bilden, inbyggt vattenpass, 63 punkters ljusmätning förutom den obligatoriska filmfunktionen. Detta utöver de redan nämnda egenskaperna, vilket i mitt tycke verkar göra kameran till en ganska bra "mini 1D". Klart spännande!

En intressant detalj är att de har skrämt upp Digic 4 processorn till att klara 18 megapixel i 8 bilder/sekund, låter lovande inför en kommande 1D med dubbla processorer som därmed borde kunna klara 8-12 bilder/sekund i 21-24 megapixel fullformat (vilket skulle kunna ge Canon den snabba fullformatkamera de idag saknar i konkurrensen med Nikon).
 
En intressant detalj är att de har skrämt upp Digic 4 processorn till att klara 18 megapixel i 8 bilder/sekund, låter lovande inför en kommande 1D med dubbla processorer som därmed borde kunna klara 8-12 bilder/sekund i 21-24 megapixel fullformat (vilket skulle kunna ge Canon den snabba fullformatkamera de idag saknar i konkurrensen med Nikon).
Vad jag förstår av diskussionen på Canonrumors så är det dubbla Digic 4 enligt postern. Tecknet ovanför ska tydligen stå för "två" (el liknande).
 
Vad jag förstår av diskussionen på Canonrumors så är det dubbla Digic 4 enligt postern. Tecknet ovanför ska tydligen stå för "två" (el liknande).

Det hade jag missat, verkar faktiskt mer rimligt om vi tittar på datahastigheten.

Det betyder att vi kanske kan få en 1D MkIV med 18 megapixel i fullformat och 8-10 bilder/sekund.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.