Grattis...
Då kanske vi kan få lite användarrecensioner nu då...
ut och plåta rörliga saker, det är det jag är mest intresserad av...!
Hehe...
PS-
Tores exempel är båda kamerorna, nerskalade till dryga 6MP, om ingen märkte det. Den till vänster är Nikon (vad hände med skalningen? den ser ut att vara nerskalad med "nearest neighbour"). De över bilderna är låg-ISO.
Själv föredrar jag att se hur BRA en kamera kan prestera, inte hur lika jag kan få två bilder från två kameror genom att göra den ene sämre.
Innan Tore hoppar på mig ska jag påpeka att jag håller med honom i stort - de allra flesta användare kommer i sin normala bildanvändning inte se skillnad på lik-skalade bilder från dessa kameror. Men eftersom 7D är den dyraste crop-kameran i sortimentet så är den inte heller riktad mot denna största del av marknaden, utan mot användare som verkligen VILL ha ut det mesta av kameran. De få männsikor som väljer en 7D över en 1000D har förhoppningsvis kompetens och vilja att få bilderna att se så bra ut som möjligt. Jag visar heller inte mina exempel med "normal-kamera-användaren" som målgrupp, utan med den lite mer krävande fotografen som förhoppningsvis intresserad målgrupp.
Vilket är den bästa bilden/avbildningen av verkligheten av dessa två bilder?
7D i fullskala och Tores exempel - 7D till höger, D300 till vänster. ISO6400.