apersson850
Aktiv medlem
Inte länge till. Rapporterar resultatet av kamerafixningsförsöket senare.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vore väl skräp om det inte fått ordning på den funktionen vid det här laget.Blixtstyrning funkar perfekt
Köpte en 7D förra veckan, så nu håller jag på att testa diverse saker.
För er som gillar att plåta på höga ISO:n så har jag idag testat att brusreducera en bild i LR3.
Bilden tog jag på ISO 12.800 i RAW.
Måste säga att kombinationen 7D, RAW och LR3 fungerar riktigt bra.
Nästa steg i denna historia måste rimligen bli att övertyga Canon om att min kamera kan de skicka till Japan för obduktion. Jag ska ha en annan, en som fungerar.
Är du säker Lennart? Det ska funka med 430EX ver I, det är den jag har.
Djurplågeri för att Canons toleranser är intoleranta. Sådant bör inte tolereras.
Dock, Anders så utför du ju en pionjärgärning här och bör hamna på Canons avlöningslista som projektanställd.
Min "lathet" berör också på att finessen med blixtstyrning är extremt lågprioriterad för mig. Önskar dig all framgång.
1/ Endast 1 CF-kort får plats. Därmed faller andra delen av frågan bort.
Njae, det gör den väl knappast. Det går ju att ha fler än en mapp på sitt enda CF-kort, men om 7D kan lägga bilder i en mapp och videos i en annan mapp är mer än jag kan svara på eftersom jag inte har någon 7D. Men jag tvivlar på att den kan det.
Däremot finner jag inte detta 18-50 /2.8 EX med stabilisering OS som Lennart nämnde men det finns nu med macro.
Men detta har OS och verkar intressant. Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM for Canon
Kostar ungefär som Canon 15-85 3.5-5.6 IS USM ***