christian_r
Aktiv medlem
"De som vill fotografera istället för att räkna pixlar, kanske?"
"Vi som inte gnäller o klagar hela tiden kanske?"
Haha, kanske dom mest dumma argumenten jag har hört. Snacka om lojal konsument / Canon indoktrinering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"De som vill fotografera istället för att räkna pixlar, kanske?"
"Vi som inte gnäller o klagar hela tiden kanske?"
Enligt min åsikt Allt för mkt pengar för det huset.
Nej, det brukar kunna skilja ganska mycket (det är ju relativt vad man nu tycker är mycket) i pris mellan olika handlare. Däremot brukar det ta ett par dagar innan alla handlare har satt sina egna priser på en vara.Är det brukligt att priset är så "kartellartat" och enligt generalagents riktpris vid nylanseringar?
Normalt sett känns det som det rådar lite konkurrens.
Vem vill betala 19k för ett aps hus?
Visst är det ett duktigt pris. Men för en som har en 40D eller ännu äldre känns det som om det nya AF-systemet och HD-videon kan vara värt det. Och 80% mer pixlar är nog inte att förakta heller, förutsatt att det inte saktar ner slutartiden för mycket. Bruset borde de väl ha grepp om.Men snart har det hamnat lite lägre och då blir nog räven glad igen )
Förhoppningsvis finns det ett "mervärde" även på betydligt högre iso. När lejon och leoparder dyker upp i den tidiga gryningen (och sena skymningen, för den delen...) tvingas man vrida upp till 3200 -- och visst, det blir bilder med 40D på den nivån också. Men de fick gärna bli lite mindre brusiga...Jag tänker använda kameran till mitt 300/2.8is med 1,4 konverter, objektivet klarar lätt upplösningen.
Finns det ett mervärde upp till 800iso för den fotografering jag tänker ägna mig åt i Sydafrika nov-december så är det tillräckligt bra för mig.
Det var det dummaste svaret på de argumenten som jag nånsin har hört, fast utan något "kanske".Haha, kanske dom mest dumma argumenten jag har hört. Snacka om lojal konsument / Canon indoktrinering.
Det finns tydligen en kamera som kallas 50D och kostar ungefär hälften av 7D:s pris. Den är visserligen nästan ett år gammal, men kan kanske vara nåt ändå?Synd att de inte Canon outade 60D idag också. Då hade det funnits ett alternativ för oss som ej blev intresserade av 7D, eller för oss som tyckte att den är för dyr.
Förhoppningsvis finns det ett "mervärde" även på betydligt högre iso. När lejon och leoparder dyker upp i den tidiga gryningen (och sena skymningen, för den delen...) tvingas man vrida upp till 3200 -- och visst, det blir bilder med 40D på den nivån också. Men de fick gärna bli lite mindre brusiga...
Jag är inte lika säker på köp som du, Mikael -- men jag måste definitivt räkna och fundera ganska allvarligt på om det inte kan bli en 7D inför vinterresan.
Någon 300/2,8 tror jag däremot inte det blir. ;-)
Det finns tydligen en kamera som kallas 50D och kostar ungefär hälften av 7D:s pris. Den är visserligen nästan ett år gammal, men kan kanske vara nåt ändå?
;-)
Du menar kameran som har sämre brus-värden än både 450D och 40D, samt saknar videofunktion? Själv har jag en 450D och jag tycker inte att 50D är en värdig uppgradering.Det finns tydligen en kamera som kallas 50D och kostar ungefär hälften av 7D:s pris. Den är visserligen nästan ett år gammal, men kan kanske vara nåt ändå?
;-)
Visst är det ett duktigt pris. Men för en som har en 40D eller ännu äldre känns det som om det nya AF-systemet och HD-videon kan vara värt det. Och 80% mer pixlar är nog inte att förakta heller, förutsatt att det inte saktar ner slutartiden för mycket. Bruset borde de väl ha grepp om.
Enligt min åsikt Allt för mkt pengar för det huset.
Den skulle kunna komplettera en 5DM2, visst, men då har vi inte sett vad Leica kommer att lansera om exakt 8 dagar.
Risken är finns att jag hellre lägger mina 19K där.