Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon EOS 7D
- Trådstartare elbe
- Start datum
elbe
Avslutat medlemskap
Säger tyvärr ingenting om slutresultatet. Du har ingen aning om hur mycket NR som ligger pålaggt som standard. Trots att det kanske står att de är tagna med avslagen NR så betyder det inte att så verkligen är fallet. Många tillverkare applicerar NR trots att NR är avslagen i menyerna
Det är nog bara DxOMark som kan visa upp några likvärdigt uppmätta resultat som är någorlunda jämförbara.
De bilder från IR som jag brusprofilerat i Noise Ninja är absolut inte någon sanning men jag tror de visar tendensen mellan dessa tre kameror på ett bra sätt för jpeg ut ur kameran, inte med standardinställningar utan med de som går att nollställa/stänga av på noll/avstängd i kameran.
Staffan Gildebrand
Medlem
Filmer som hackar
Hej! Jag har provat att titta på de filmer som 7D skapat --
http://www.dpreview.com/previews/canoneos7d/page14.asp
men filmerna blir bara hackiga. Några tips?
NiklasÖ
Aktiv medlem
Ja, det var satan vad hackigt! Kan det ha att göra med uppspelningsprogrammet (QuickTime i mitt fall) att göra mån tro?
Mvh!
// Niklas
hvenafoto
Aktiv medlem
Ja, det var satan vad hackigt! Kan det ha att göra med uppspelningsprogrammet (QuickTime i mitt fall) att göra mån tro?
Mvh!
// Niklas
Hackigt även i VLC och KMplayer så det är nog inte spelarna. Bitraten är hög men datorn borde klara detta. Har aldrig testat att spela upp 30 fps tidigare, använder bara 25 fps
christian_r
Aktiv medlem
Vem vill betala 19k för ett aps hus?
NiklasÖ
Aktiv medlem
Det hackar inte ett dugg på min dator, ni har helt enkelt för långsamma datorer
Jag antar att det är samma bitrate som på 5Dmk2 filmerna och de kräver ju sin dator, så inte nog med att kameran kostar, merkostnader för uppgradering av dator tillkommer.
OK, skall testa när jag kommer hem där har man ju riktiga prylar (nåja, relativt det man sitter med på jobbet vill säga) ;-)
matlep
Aktiv medlem
Det beror väl på vad man har för behov. Eller?
christian_r
Aktiv medlem
Enligt min åsikt Allt för mkt pengar för det huset.
sundis73
Aktiv medlem
Låt oss hoppas att priset i butik ligger under det rekommenderade från Canon.
Det borde sjunka något.
det rekommenderade priset på G11 var väl 7700:- från Canon när den släpptes och nu ligger det på 6690:- hos Cyberphoto, trots att den inte börjat levereras ännu.
Hoppas att priset på 7D justeras likvärdigt.
apersson850
Aktiv medlem
De som vill fotografera istället för att räkna pixlar, kanske?Vem vill betala 19k för ett aps hus?
BempaS
Aktiv medlem
Hackigt även i VLC och KMplayer så det är nog inte spelarna. Bitraten är hög men datorn borde klara detta. Har aldrig testat att spela upp 30 fps tidigare, använder bara 25 fps
Har du provat detta för VLC?
"Go to Tools > Preferences
In the lower left of the box click the checkbox “Show settings – All”
Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
Change it from “none” to “all”
Restart VLC"
Stefan_BOJ
Aktiv medlem
Kul! Verkar ha allt jag behöver för naturfotografering!
Kan säkert bli aktuell när den gått ner något i pris (ett par år)
Kan säkert bli aktuell när den gått ner något i pris (ett par år)
Bussmicke
Aktiv medlem
Vi som inte gnäller o klagar hela tiden kanske?
hvenafoto
Aktiv medlem
Har du provat detta för VLC?
"Go to Tools > Preferences
In the lower left of the box click the checkbox “Show settings – All”
Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
Change it from “none” to “all”
Restart VLC"
stort tack, hittade motsvarande för KMplayer, flyter på som smör. Alltid kul när man tycker man är duktig och får sig till livs att det finns det fler som är. Åter igen tack
BempaS
Aktiv medlem
stort tack, hittade motsvarande för KMplayer, flyter på som smör. Alltid kul när man tycker man är duktig och får sig till livs att det finns det fler som är. Åter igen tack
Den som kom på det är duktig, jag hittade det tidigare på nåt forum..hmm var det detta forum kanske..? =)
ErlandH
Aktiv medlem
B&H i NY anger ett pris (med 18-135) på ungefär 18000 kr. Inkl frakt och svensk moms, alltså. (Något pris på bara huset hittar jag inte, men gissningsvis 3-4000 kr lägre.)Man kan iofs köpa den för 12.400 via Amazon.