Janne H
Aktiv medlem
Säger han som alltid har senaste 1Ds versionen först
Japp 1Ds IV best jag för snart ett år sedan...
Det enda jag vet är att när den väl kommer så lär det vara en satans bra kamera
/Janne
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säger han som alltid har senaste 1Ds versionen först
Du har uppenbarligen inte läst Risedals trådar om andra kameror. Det är Risedal som bevisar om Canons "sanningar" om sina nya kameror stämmer eller inte.
Jag kan rekommendera dig att läsa den stora 40D vs 50D tråden till att börja med.
Laddade hem ISO3200-bilderna utan NR från IR för 50D och 7D och körde en brusprofilering i Noise Ninja.
50D: 57 (26 lum, 31 chroma)
7D: 43 (22 lum, 22 chroma)
Tillägg:
Motsvarande för
5DII: 33 (16 lum, 16 chroma)
Japp 1Ds IV best jag för snart ett år sedan...
Det enda jag vet är att när den väl kommer så lär det vara en satans bra kamera
/Janne
Den historia Canon visat de senast 9 åren med sina DSLR .....
Räcker för mig i varje fall, jag har inte blivit besviken på någon av alla de Canonhus jag köpt sedan D30...D60...10D...mfl, och idag funkar min 5D II super
Jag har beställt nu, kunde inte hålla mig
Är jag först?
Nej det har jag missat,men är det inte ni som skall köpa kameran till Risedals då, så han kan testa till er.Mvh Mikael
Ja det är nog en bra kamera ,men dyr. Är det inte så att priset sjunker efter låt säga ett halv år,Varför så bråttom.Mvh Mikael
Runt 15k hade varit mer lämpligt för denna.
Runt 15k hade varit mer lämpligt för denna.
Nikon D300s kostar väl runt 19, så det känns väl som om 7D borde hamna i samma nivå. Säkert sjunker den några tusenlappar om ett halvår när den första uppståndelsen lagt sig.
Man kan väl alltid önska sig lägre pris men helt galet känns det väl inte.
Ibland kan man ha tur också. 5DII kostar c:a 23800:- hos billigaste leverantör på Prisjakt och c:a 25.000:- hos första billiga "seriösa" handlare. När den kom kunde den köpas för 22.500:-. Men visst, man kanske inte alltid kan tajma in en finanskris med dalande krona vid varje kameraköp .Ja det är nog en bra kamera ,men dyr. Är det inte så att priset sjunker efter låt säga ett halv år,Varför så bråttom.Mvh Mikael
Ibland kan man ha tur också. 5DII kostar c:a 23800:- hos billigaste leverantör på Prisjakt och c:a 25.000:- hos första billiga "seriösa" handlare. När den kom kunde den köpas för 22.500:-. Men visst, man kanske inte alltid kan tajma in en finanskris med dalande krona vid varje kameraköp .
Steget från 7D till 5DII är ju inte så stort heller,jag skulle nog gneta ihop några tusingar till då och köpa 5DIIàn i så fall.Mvh Mikael