Photocon
Aktiv medlem
Någon mer än jag som har problem med att inställningsratten ändrar läge lätt?
Nej. Har nyligen "misshandlat" PASM-vredet för att kunna svara på din fråga.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon mer än jag som har problem med att inställningsratten ändrar läge lätt?
Jag vill bara förtydliga att jag syftade på hur bra AF fungerar i sämre ljusförhållanden med objektiv med sämre precision i AF-motorn i kombination med en upplösning som lättare avslöjar felfokus.
Med andra ord; finns det någon annan Canon-kamera med samma eller högre pixel-pitch som klarar av att sätta fokus nogrannare?
Nej. Har nyligen "misshandlat" PASM-vredet för att kunna svara på din fråga.
Är det samma sak - olika namn? Inställningsratt kallas den i manualen såg jag...
Kan lätt bli missförstånd. Jag antar att du menar ratten som sitter till vänster om sökaren (sett från när du befinner dig bakom kameran).QUOTE]
Det är precis den jag menar...
Jag har inte haft problem med de tidigare kamerorna jag haft och dessa känns definitivt inte distinktare när jag vrider på dem. Däremot slår det mig att inställningsratten sitter på högra sidan på 350d och 450d om det kan ha med saken att göra. Jag är vänsterhänt och har kameran framförallt hängandes på vänstra axeln (oavsett vilken sida ratten sitter på ).
Min har ISO-knapp baktill, men det är lika mycket klickande som på 7D. Däremot är det en jädra massa klickande för att ställa in exponeringskompensation med blixt, exempelvis.Det var nog f.o.m 450D som de begåvades med både ISO och WB knapp. Det går fortare ställa om (ett klick mindre än 7D)
Det var nog f.o.m 450D som de begåvades med både ISO och WB knapp. Det går fortare ställa om (ett klick mindre än 7D)