Hur tråden påverkar tillfälligt besökande 7D-spekulanter vill jag inte ens tänka på. :S
Det vill jag tänka på! Tror att just "tillfälligt" besökande spekulanter tillhör en kategori som inte vågar dra egna slutsatser när det gäller att väga positivt mot negativt.
Det känns sannolikt för dem tryggare att lita på reklamen, vilken som ensamt inköpsunderlag påverkar spekulanter på ett sätt jag helst inte vill tänka på.
Det fullständigt spöregnar av trådar på FS där folk som faktiskt inte är riktigt nöjda med sina inköp av kamera xxx i inlägg efter inlägg hyllar sitt inköp och på det sättet tröstar sig själva. Den som gör ett objektivt inlägg på en sådan tråd och pekar på någon liten brist blir utfryst och utfnyst. Speciellt på trådar där märkesfanatismen tagit överhanden. Det skapar en osund laganda där man både direkt eller mellan raderna kan läsa att "vi canonister/nikonister/sonyister etc..etc..måste hålla ihop och hålla tummarna för att det eller det märket floppar".
Går t o m så långt att det skrivs paranoida inlägg om att fackpress och större testsajter bara letar efter brister hos Pentax/Sony/Olympus eftersom testarna är sponsrade av Nikon eller Canon.
XXX vs YYY blir mer som en hockeymatch där förlorande lags fans skyller på domaren (testaren).
Ja, jag vet att jag dragit ut de värsta avarterna och konsekvenserna. fast det är med avsikt.
Personligen har jag och även andra både hittat helt lyckade/mindre lyckade/misslyckade egenskaper hos 7D och skrivit om dem på denna tråd.
Den som läst tråden med lite mer öppna ögon och inte bara tillfälligt slunkit in och ut på den hade upptäckt att jag trots de nackdelar 7D har ändå köpte den eftersom jag inte hittade en bättre aps-c kamera.
Jag är övertygad om att alla seriösa 7D-spekulanter som läser tester i olika magasin och på sajter, Canons reklam och väger mot denna tråd får en bättre känsla av vad de kan förvänta sig av kameran.
Om tråden skulle skrämt en och annan till att avstå från 7D tror jag dels Canon överlever det och dels att de eventuellt bortskrämda ändå inte haft någon glädje av en 7D.
MEN, jag förstår vad du menar. Och skulle sympatisera extremt mycket med tanken om denna tråd bara plockat fram de negativa sidorna hos 7D.
En tråd som bara pekat på de positiva sidorna skulle jag inte betrakta som seriös utan som en lång hejaramsa.