Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 7D

Tackar och bockar för snabbt svar. Jag trode att det var så, men känns surt om man tagit fel..

En annan fråga.

Är det samma 7D på Pixmania som på Japanphoto?
Ser ut som den på Pixmania har inbyggd blixt, men inte den på Japanphoto... hmm...

Det lär vara samma....inbyggd blixt på båda...om det är Canon båda alltså

Är det samma 7D på Pixmania som på Japanphoto?

Det lär det vara.
Vet inte hur det är med manualerna, Pixmania har ofta bara engelska manualer.

Dom som har köpt sin 7D i Asien har dock råkat ut för att de bara har engelska + asiatiska språk i menyerna. Kan vara bra att ha koll på detta då en firmwareuppdatering ej biter på detta.

Pixmania levererar kameror som fixar de europeiska språken i menyn också.
Manualer på svenska får laddas ned efter köpet.

Jotack, det har jag med... Jag kanske skulle omformulera mig till:
- "Jag önskar att jag fortfarande var så bekymmerslös att jag kunde haft objektiv för 30.000SEK liggande utan att veta vad de passar på..."

Ur verkliga livet: Känner på långt håll (tack o lov) en människa som köpte en 1DsMkIII plus ett gäng optiker i en prisparitet harmonierande med kamerahuset och 8 månader senare noterade att en vit, tung optik inte ville passa i bajonetten. Visade sig vara ett ljusstarkt tele med Sonyfattning ur Minoltas utmärkta och svindyra APO-serie.

Del 2 ur verkliga livet: Människan ifråga (vill inte avslöja könstillhörighet då bygden är liten) reagerade med att tycka att det var ju lite synd, men behöll objektivet eftersom det var så vackert.

Del 3 ur verkliga livet: Personen ifråga köpte sedermera en Sony A700 för att objektivet skulle få en passande partner. När jag som hastigast träffade denna varelse frågade jag hur gluggen fungerade. Svaret: "Jag har inte provat ännu".

Fast, det vete f-n om jag ville vara så bekymmerslös. Eftersom jag ligger långt under genomsnittet vad en "vanlig svensk" tjänar hade det dock varit kul att få prova känslan av den bekymmerslösheten en liten tid.

Men tror inte att det skulle innebära "lycka" i ordets rätta bemärkelse. Kanske t o m motsatsen (förhoppningsvis). Hur är det man säger? Är det inte "Hellre rik och frisk än fattig och sjuklig"?

Ur verkliga livet: Känner på långt håll (tack o lov) en människa som köpte en 1DsMkIII plus ett gäng optiker i en prisparitet harmonierande med kamerahuset och 8 månader senare noterade att en vit, tung optik inte ville passa i bajonetten. Visade sig vara ett ljusstarkt tele med Sonyfattning ur Minoltas utmärkta och svindyra APO-serie.

Del 2 ur verkliga livet: Människan ifråga (vill inte avslöja könstillhörighet då bygden är liten) reagerade med att tycka att det var ju lite synd, men behöll objektivet eftersom det var så vackert.

Del 3 ur verkliga livet: Personen ifråga köpte sedermera en Sony A700 för att objektivet skulle få en passande partner. När jag som hastigast träffade denna varelse frågade jag hur gluggen fungerade. Svaret: "Jag har inte provat ännu".

Fast, det vete f-n om jag ville vara så bekymmerslös. Eftersom jag ligger långt under genomsnittet vad en "vanlig svensk" tjänar hade det dock varit kul att få prova känslan av den bekymmerslösheten en liten tid.

Men tror inte att det skulle innebära "lycka" i ordets rätta bemärkelse. Kanske t o m motsatsen (förhoppningsvis). Hur är det man säger? Är det inte "Hellre rik och frisk än fattig och sjuklig"?

Vem är bekymmerslös och rik ?

Själv är jag arbetslös och står utan a kassa i Mars...
Har tagit mina sista besparingar för att starta upp en egen firma, och tar nu mina sista kronor för att ha en kamera så jag kan sälja lite bilder och kanske tjäna ihop några korvören förhoppningsvis.

Vänligen tänk innan ni skriver!

Det lär det vara.
Vet inte hur det är med manualerna, Pixmania har ofta bara engelska manualer.

Dom som har köpt sin 7D i Asien har dock råkat ut för att de bara har engelska + asiatiska språk i menyerna. Kan vara bra att ha koll på detta då en firmwareuppdatering ej biter på detta.

Manualerna känner jag till, men som bekant så kan man ladda hem dom.
Försöker att hitta den på billigast ställe, men är för feg för att beställa från USA =)

Har tagit mina sista besparingar för att starta upp en egen firma, och tar nu mina sista kronor för att ha en kamera så jag kan sälja lite bilder och kanske tjäna ihop några korvören förhoppningsvis.

Menar du att jag inte har tänkt innan jag skrev? Men kära nån, innan du gör ett tummennedtecken ska du kanske ta och läsa inlägget ordentligt innan du formulerar dig.

Läs en gång till så måhända du fattar att jag starkt vänder mig mot samma sak du reagerar för.

Och vad dina ekonomiska premisser gäller kan jag lugnt hävda att jag satt i ett mycket värre läge än du när jag startade upp min firma. Inte bara ekonomiskt utan även hälsomässigt. Så om jag raljerar över en rik person som slösar på ett sätt jag finner tragiskt och komiskt på gränsen till dåraktigt som en liten "tröst" i min egen situation är väl inget du ska göra ett tummennedtecken för.
För övrigt var kommentaren adresserad till Joakim. Just för att understryka vad han skrev.

Så, jag kan väl bara instämma i ditt råd att tänka innan skrivning sker. Ser dock gärna att du följde din egen uppmaning.

Detta gäller dock inte alla kameror du köper i asien, jag bor i Shanghai och har köpt min här, den har svenska menyer. Alla canon modeller här har svenska menyer vad jag har sett. Dock får man ju byta från kinesiska, vilket kan vara lite lurigt om man inte vet var det är. =)

Arbetslös och fri! Pank och fågelfri!

Har kollat, men kan inte hitta symbolen för skånska.:)
Vi skåningar är så varma och goa att den symbolen ligger nära IR i spektrat. Om du tar på dig såna där 3D-glasögon, ställer dig på ett ben utanför Harrys och ylar mot nästa fullmåne, så kan du också se symbolen sen.

Övriga medlemmar inbjudes härmed till att bevaka detta evenemang. Kontakta mig för vägbeskrivning till Harrys.

Det där blev jag inte mycket klokare av..

Varför inte? Jag redogör för hur jag föredrar att göra i efterbearbetningen/finputsningen av en rawfil jag konverterat till tiff när jag tycker det behövs. Vilket det oftast gör då jag inte upplever skärpningsverktygen i ACR som så bra. Kan jag då sätta gråpunktskurva till att börja med fungerar det bättre för mig.

Och vägen till att sätta en gråpunktskurva utanför rawkonverteraren beskrev jag väl. Fast kanske inte tillräckligt noga.

I PS C4 gå till menyn Bild, välj justeringar och därefter kurvor och rutan kommer upp med vit,grå och svart pipett.

Eller har jag missförstått din fråga? Gråpunkt går ju att sätta i rawkonverteraren också. Du frågar väldigt kortfattat och svaret att man inte blir klokare av svaret på frågan är lika kort. Du får precisera dig.

Mvh/Lennart

Vi skåningar är så varma och goa att den symbolen ligger nära IR i spektrat. Om du tar på dig såna där 3D-glasögon, ställer dig på ett ben utanför Harrys och ylar mot nästa fullmåne, så kan du också se symbolen sen.

Övriga medlemmar inbjudes härmed till att bevaka detta evenemang. Kontakta mig för vägbeskrivning till Harrys.

Jaha, och var var ni? När månen tittade fram (det gick en skallig gubbe förbi) följde jag instruktionen. Förstörd i halsen och ont i ena benet. Resultat: Kamerans display visade en bild av Edvard Persson. Fick inte ordning på den förrän jag dragit ur batteriet i ren desperation efter att kameraskrället spelat Kivikspolka.

Du får skylla dig själv när du inte följer instruktionerna. Jag skrev nästa fullmåne. Den inträffar den 28 februari, 18:39.

Vi behöver träffas en gång till, för att kolla om blixteriet nu skiljer sig mellan din 7D och min 7D, efter det att din har varit hos fabror doktorn.

Du får skylla dig själv när du inte följer instruktionerna. Jag skrev nästa fullmåne. Den inträffar den 28 februari, 18:39.

Vi behöver träffas en gång till, för att kolla om blixteriet nu skiljer sig mellan din 7D och min 7D, efter det att din har varit hos fabror doktorn.

Säg ifrån en kväll när du tror det passar dig så jag vet i förväg när jag ska boka en tolk som kan simultantolka skånska:)

Jag vet inte hur (om) blixtstyrningen fungerar bättre. Tror det fordras en 580 EX II, Jag har bara version 1.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar