Photocon
Aktiv medlem
Nåja, sådan brådska har jag inte Mikael så att jag skall behöva utsätta Christer för sådana prövningar, vi inväntar våren. Att den sedan enligt danska meteorologer skall dröja till långt ut i mars eller kanske ännu längre än så får vi la se.
Och mk3 lirar bra tillsammans med nämnda objektiv så jag sitter inte direkt i sjön.
//R
Danska väderspåmän är för entusiastiska. Litar mer Eivind i Runkarp (sorry, men byn heter faktiskt det och ligger inte långt ifrån Horsöga) som spår i abborrfjäll. År 2006 sa han att den verkliga vintern skulle komma i mars och isen skulle ligga kvar till första maj.
Den 3:e mars började det snöa som fasiken och jag gick ner till Bolmstad Hamn, halkade och bröt överarmen 4 cm nedanför axeln. Under konvalescensen promenarade jag (försiktigt) ute på isen i vackert vinterväder många gånger. Det kunde jag göra ända fram till 24 april då isen började bli för mör. isen var nästan helt borta den 28 april.
Mot Eivind är danska meterologer blaha blaha. Han har för övrigt sagt att våren knappast kommer i år. Han menar att det smäller till direkt i mitten av maj så att våren blir detsamma som försommar. Sedan blir det fint ända fram till andra veckan i juni. Därefter lågtryck efter lågtryck ända fram till 2 veckan i augusti.
Så hoppas att de danske för en gångs skull har rätt.