Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 7D

Jag brukar hänga remmen till väskan över framsätets rygg och inbillar mig att väskan (och innehållet) sitter kvar vid tvärstopp.
 
Jag är lite imponerad av 3000 inlägg och ingen obligatorik fråga om LCD-skydd! Helt klart en indikation på att 7D är en proffskamera.
Fortsätt fota...

Ja, du ser! Här finns underlag för ett tusen inlägg till. Dessutom finns det lcd-skärmar som sliter huden av folk vid sträng kyla :))

Grattis till 3000! Hurra Hurra Hurra Hurra!
 
Jag brukar hänga remmen till väskan över framsätets rygg och inbillar mig att väskan (och innehållet) sitter kvar vid tvärstopp.

Hmm... läser att du menar ett 7Dusan till tvärstopp. ;-)
On topic alltså och Grattis till de 3000de svaret :)
Hurra Hurra Hurra Hurra

(Nu gubbs kan vi somna om ett tag ;-)
 
Perfekt ju! Och dessutom verkar det som ni som håller till i de södra utkanterna av Sverige köper och kränger 7D som en annan byter prillor! Med 7D...utan 7D...med 7D... I vilket läge befinner du dej under den närmaste kvarten? Just nu sitter jag och njuter av en prilla ;-)

Och jag som hade för mej att smålänningar var snållänningar....

Jag har ingen #¤%&/& 7D för tillfället. Det är riktigt, men jag har haft 3 st ( 2 var kass) 1 var okej, men jag sålde den för att testa en 1DMkIII som jag nu sålt (med betydligt större saknad).

Jag sitter faktiskt under många kvartar och funderar ut något kompromisslöst. Jag har en "vision" om hur min privata kamera ska vara.

Normalt sett byter jag inte kamera oftare än du byter dina kalsonger, d v s ibland en gång om året eller vartannat år. Men du preparerar väl dina kalsingar för att sälja dem till rumpmasar:)

Det kanske blir en 7D igen som jag tvingas ta till nåder eftersom min 20D sjunger på sista versen. Och jag har "moraklockan" kvar. Så skulle så bli fallet blir tråden aldrig färdig.

Ska vi rymma ikväll?
 
...

Det kanske blir en 7D igen som jag tvingas ta till nåder eftersom min 20D sjunger på sista versen. Och jag har "moraklockan" kvar. Så skulle så bli fallet blir tråden aldrig färdig.

Ska vi rymma ikväll?

Ja det gör vi!! Vi ses bakom bordellen framåt midnatt!

Ta med dej stratosen du och riv av http://www.youtube.com/watch?v=CAW1RLl6kng så tar jag med mej fjolårets kalling att sniffa på. Det ger säkert ett och annat av både brus och rus för att hålla den här tråden vid god vigör tills 7DII tar över...

Vi kan ju dra ut i utlandet och hälsa på Person med blixten och Risedal med bälgen...

Tillägg:
Här kan du lyssna på texten..
http://www.greenverk.com/Dreamweaver/musik/moraklockan.mp3
 
Senast ändrad:
Ja det gör vi!! Vi ses bakom bordellen framåt midnatt!

Ta med dej stratosen du och riv av http://www.youtube.com/watch?v=CAW1RLl6kng så tar jag med mej fjolårets kalling att sniffa på. Det ger säkert ett och annat av både brus och rus för att hålla den här tråden vid god vigör tills 7DII tar över...

Vi kan ju dra ut i utlandet och hälsa på Person med blixten och Risedal med bälgen...

Tillägg:
Här kan du lyssna på texten..
http://www.greenverk.com/Dreamweaver/musik/moraklockan.mp3

Fasiken, ingen ska säga att det saknas dynamik i den här tråden. Nu har den även blivit en dejtingsajt.

Utlandstrippen är bra. Anders är ett gränsfall som kan hämtas upp ungefär där Småland övergår i Skåne där handklavertrakteraren häckar.

Men vi får se upp. Finns ett ställe i Lund som heter S:t Lars som har en liknande inriktning som det vi sjappar ifrån.

Fast dina kalsingar kanske kan duga som parlamentärflagg.
 
Det är ju skönt att koppla av med lite OT efter så lång sträcka. Men hörru gamle hårdrockare! Jag träffade kåta Maja i korridoren så jag kanske blir lite sen...nä förresten....jag blir sen ;-)

Du kanske känner den här gamla rockaren http://www.youtube.com/watch?v=XB55G5YQf2s från Violent en gång i tiden?
 
Det är ju skönt att koppla av med lite OT efter så lång sträcka. Men hörru gamle hårdrockare! Jag träffade kåta Maja i korridoren så jag kanske blir lite sen...nä förresten....jag blir sen ;-)

Du kanske känner den här gamla rockaren http://www.youtube.com/watch?v=XB55G5YQf2s från Violent en gång i tiden?

Oh yes, I do! Ang mademoiselle Maja...tja, jag borde kanske inte säga det här så öppet. Men vafan...kompisar ska man ju hjälpa. Alltså hon hette Mats innan könsbytet (som inte är helt avslutat. "Hon" saknar en viktig del ännu så länge och har en annan i behåll så att säga) Dessutom har hon tränat bodybuilding.

Hon jobbade nämligen på Canons kassationsavdelning och hivade skrot i veckovis när returexemplaren av alla 7D kom. Så jag skulle knipa igen ett visst ställe om jag vore i dina kläder (alltså behåll kalsingarna på) Du ska ju kunna sitta i flyktbilen!
 
...

Så jag skulle knipa igen ett visst ställe om jag vore i dina kläder (alltså behåll kalsingarna på) Du ska ju kunna sitta i flyktbilen!

Shit!...happens you know...typ!

Tack för tipset "just in time" s.a.s. (annars hade det blivit s.o.s.)

Håll bilen! Kommer strax med kallingarna på :))
 
Mikrojustering igen! Verkar faktiskt som 7D har ett mer genomarbetat system för mikrojustering än tidigare Canonkameror. Tänkte skicka en zoom för omjustering, men på rent jäkelskap ställde jag in den förhatliga mikrojusteringen.

Och se på f_n & hans pumpstock: Zoomen fungerar efter justering +5 jämnt på alla brännvidder och avstånd. Än så länge är väl bäst att tillägga. Grundljusstyrkan är f/2.8 och jag har testat upp till f/5.6 på alla "fasta" lägen, näravstånd, mellandistans och evighet.

Det här borde inte gå, enl de erfarenheter vi gjort tidigare. Så tills vidare betraktar jag det som en oförklarlig slump hellre än att påstå direkt att mikrojusteringen fungerar.

Vidare är min subjektiva bedömning att 7D:s AI-servo känns säkrare än MkIII.s. Kanske beror på att det är lättare att följa målet då de aktiva punkterna syns i sökaren.
 
Ja, vissa TYPER av fel kan MA justera helt rätt, men de är ju inte så många - framför allt på en zoom. När det går så är det väl bra?
Variationerna beroende på dålig precision i omvandlingarna ska tydligen vara minimerade i det nya systemet (7D och 1D4 hittills då).
 
Imatest; tyvärr har dom inte bytt sina provbilder - de är fortfarande från förseriekameran. Men som vanligt är de ganska sakliga och grundliga i själva "kamerarecensionen"... - För den spaltplats som gives, naturligtvis.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.