Photocon
Aktiv medlem
Jo, jag har ju stimmat tidigare om att APS-C är överflödigt och kommer att försvinna inom ett par år. Nu verkar det som om tillverkarna inte är inne på den linjen utan vill kanske helt naturligt sälja så många hus som möjligt.
Det verkar annars som du är inne på en 5DIII på ~28 Mpix om ett par år eller en Nikon D700/D800 med samma sensor som i dagens D3x. 1DsIV lär väl annars snart komma med +30Mpix men den lär ju kosta oxå.
Sen är det ju även så att APS-C-kamerorna hänger med uppåt i pixelmängden som 7D med sina 18 och då ter väl sig 10Mpix som ett par steg bakåt... Hörru! Vi ska ju framåt!!
Förresten! Bara ett hus vart 3de år från resp tillverkare att "bråka" om i forumen räcker ju inte långt. ;-)
Ja, det vetefan hur man ska åtgärda dessa slöa tillverkare som gör att det uppstår för långa pauser mellan forumen. Man ju blir stressad till att ut och använda de gamla skrällena till kameror och utöva den förkastliga perversionen riktig fotografering i väntans tider.
Tänk så många streckkoder och testtavlor som förblir odokumenterade bara för att de förslöade fabrikanterna inte kan få näven ur akterkastellet.
Nu har ju Pentax iofs börjat med vita, röda och blåa kamerahus vilket naturligtvis borde betraktas som ett lovvärt initiativ. Jag mailade till Canon och ville ha en polkagrisfärgad 7D med en 70-200 dekorerad som en Pripps Blåburk. Får man något gehör för det? Nej, bara en hänvisning till paviljongen i rummet intill ditt där man redan slitit ut 3 sådana där fina tröjor.
Detta är en veritabel skandal. Vissa medlemmar här på FS har t o m fallit så långt i avgrunden att de i väntan på nästa modell inte bara börjat fotografera natur, människor, byggnader, konserter mm. Oh nej! De har fallit djupare än så och t o m diskuterar bildkomposition (Jag kallar det bild-kompost) och till råga på allt sänder in sina bilder och kommenterar andras. De är snart evigt förlorade där ingen avgiftning hjälper.
VI KRÄFVA MÅNADENS KAMERA så vi kan göra av med pengar vi inte har. Förresten vet jag inte om pengar egentligen behövs. För mig fungerar det med ett litet plastkort som man t o m får behålla. Ibland kommer det någon kärring eller snorkig fjant från Kronofogden och vill snacka om det där lilla kortet. Har tröttnat på dem nu. Jag vet inte hur många av dem jag bakbundit senaste året och placerat i sjöboden. Ang sjöboden så har den börjat lukta så konstigt på sistone. Förstår inte varför. Grannarna tycker att det doftar redan förtärd och avförd surströmming och har flyttat.
JAMEN, sånt här kan ju undvikas. bara forumen får mer kameror att dissekera och slakta.
Bara kolla! 7D har funnits ett par månader och 1DMkIV är väl nästan passé innan tjugondag Knut.
Ju oftare det lanseras nya kameror desto fler exemplar kommer oss tillgodo felkalibrerade vilket skapar riktigt feta trådar på forumen.
Hur överlevde folk på den analoga tiden. En promodell vart 7:e år, 3 st (k)analer på TV och inget internet. För att inte tala om lite tidigare under 1900-talet. Två världskrig, istället för att ha kameraforum. Barnen kunde väl trösta sig med att få höra sagan om Bockarna Brus, men för de vuxna måste livet varit rena öknen.
Käre Leif Bength, hur ska vi lösa katastrofen som stundar. Påtvingad sysslolöshet till följd av för få kameraforum leder till att folk blir tvungna att umgås på ett degenererat sätt, motionera och ha tråkig sex. och så undrar våra folkvalda varför folk utövar hembränning.
Nej ur led är tiden. Jag ska sälja mina kameror och skaffa nya. De fungerar för bra. Hoppas det finns mycket att klaga på hos de nya jag skaffar.
OT kanske någon oförstående person får en svag förnimmelse av efter att läst detta inlägg.
De kan inte ha mer fel. Det gäller forumens överlevnad och därmed hotet mot vår frälsning och våra alltmer längre intervaller till att uppnå lycka.
Nu kommer katten och vill ha nattmat. Lät honom korrekturläsa inlägget och han jamade 2 gånger vilket jag tolkar som att det var godkänt.
Natti!
PS. Leif, den paviljongen Säter, har den fototestrum eller är det bara bordellen som gäller som tidsfördriv? DS