Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D eller Nikon D80?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Nikon D80

Tyckaren skrev:
Det kommer nog att dröja mycket länge innan jag ev kommer att sakna de egenskaper som ger 400D sina fördelar.

___________________________________________________

Vilka fördelar skulle det vara???:):):)

1. Ja, jag trivs med en liten sökare - för då får man kisa lite mer:)
2. Ja, jag vill att kameran hellre skall underexponera, för jag gillar gråvit färg istället för vit med information:)
Får man göra sig lustig på forumet? Eller blir jag bachad nu?

Enda fördelen är ju priset, men pga skillnaderna är det värt att lägga mellanskillnaden. T.o.m. bruset är ju bättre.

Som ny på forumet har jag förstått att man får stå ut med en viss ironi men det här är väl ändå att ta i! I det här fallet håller vi ju faktiskt på samma lag!

men men....

Efter egna noggranna undersökningar så har det visat sig att Canons mindre grepp faktiskt passar mindre händer ( t. ex min flickväns....). Dessutom så har det sagts och bevisats att canons kamera tenderar att ta något bättre bilder med MINDRE BRUS under vissa förutsättningar.

Nikons kamera/or har i mina händer och ögon hållit en betydligt högre grad av kvalitetskänsla som fått mig att smälta. Kameran må ENLIGT VISSA vara sämre eller bättre, men den kvalitetsskillnad som visar sig genom fysisk kontakt med kameran är i sig övertygande för mig. Canon känns som om den ska gå sönder..... även om den säkert är bra som kamera och kommer att ge exelenta bilder ( tills den faller i bitar.....) : ) . Dessutom får D80 idel goda testresultat varför den knappast kan vara ett sämre köp än kameror från andra märken.
 
Tack Adam

Ja blir testresultatet hel åt skogen på Pentaxen, så blir det en Nikon D80 tror jag... Canons stora nackdel är trots allt (då jag nu vet lite mer om skärpan tack vare Adam) som de flesta säger, den där plastiga känslan!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.