Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
RolandM skrev:

Canon 17-40/4 L
Tamron 28-75/2,8
Canon 70-200/2,8 L IS
Canon 17-40/4 L : 7880:-
Tamron 28-75/2,8 : 4044:-
Canon 70-200/2,8 L IS : 18160:-

Det lilla paketet kostar över 30 000:-. Knappast ett seriöst förslag för en blivande 350-köpare alltså, men visst, en målsättning kan man ju alltid ha...
Dessutom har jag aldrig förstått det nödvändiga med att ha en uppsättning zoomar som absolut täcker hela omfång från 15 till 300mm. Man kan gott och väl ha helt 'ologiska' kombinationer, men det är förstås kul att ha åtminstone mer än ett objektiv.
 
defiant skrev:
hur ställer sig EF 24-70/2,8L mot Tamron 28-75/2,8 ??
Smaken är ju olika såklart. Men jag har haft båda de objektiven och jag kan säga att Canons 24-70/2,8L var bättre i mina ögon sett (vilket det bör vara då det kostar mera). Dock ska det sägas att det är grymt tungt. Kanske lite för tungt?

Inom kort så kommer jag att köpa ett Sigma 18-50/2,8 istället.
 
Förbannad!!!

Varför i helvette gör dom kameran så putteliten??!?!?!?!?!?!?

Vart ska man sätta sin dasslock..

*FAAAAAAA******NNNN!!!!!!!!!!!!!!!
 
Vill man ha ett billigare paket
Tokina 19-35 2095kr
Canon 50 1.8 1124kr
Canon 70-200 4L 6995kr

Totalt ca 10000kr.

Som man brukar säga: Bang for the buck.
Man får mycket för pengarna...

Andreas
 
Slutaren håller för dubbelt så många exponeringar på 20D, bara där har man ju tjänat in prisskillnaden.
 
sagan skrev:
Slutaren håller för dubbelt så många exponeringar på 20D, bara där har man ju tjänat in prisskillnaden.

sen kan man ju se om man verkligen kommer att ta ca 27 bilder/dag i 10 år... det är vad slutaren i 20D räcker till...

eller 5år som 350D räcker till innan slutaren behöver bytas...

Kim kommer du ha din 20D i 10 år??
 
Tydligen finns det en betydande del av 300D-ägarna som tar betydligt fler bilder än 27 st om dagen.. allt enligt vissa gamla diskussioner i forumet, om slutarens hållbarhet.

Själv har jag tagit 16,25 bilder/dag ;)
 
Jeppe skrev:
Tydligen finns det en betydande del av 300D-ägarna som tar betydligt fler bilder än 27 st om dagen.. allt enligt vissa gamla diskussioner i forumet, om slutarens hållbarhet.

Själv har jag tagit 16,25 bilder/dag ;)

men frågan är kommer du att göra det varje dag i 10 år?? fast med 1D MKII så kan du hålla på i 20 år :eek:)
 
Det var ett schysst pris! Men det känns lite läbbigt att gå in på en sida på tyska och försöka mata in ett visakort nummer någonstans...
Ngn som har tips på pålitlig, billig utländsk shop att köpa 350D på?
 
Har inget problem att mata in mitt visa kort nummer pa en tysk sida, och man kan ju näven ga pa "cash on delivery". Däremot skall man tänka pa att Schweiz inte är med i EU och jag antar att tull och moms tillkommer.
Funderar själv pa att köpa en och tar kanske en minisemester i Schweiz om jag hittar nagot budgetflyg:))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.