Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
defiant skrev:
sen kan man ju se om man verkligen kommer att ta ca 27 bilder/dag i 10 år... det är vad slutaren i 20D räcker till...

eller 5år som 350D räcker till innan slutaren behöver bytas...

Kim kommer du ha din 20D i 10 år??
Hm, jag tar ca 15 000 bilder per år (risk dock att det blir fler med en så snabb kamera som 20D), slutaren på 20D skulle alltså räcka dryga 6 år.

Ärligt talat så har jag ingen som helst aning om hur länge jag kommer behålla 20D.
 
sagan skrev:
Hm, jag tar ca 15 000 bilder per år (risk dock att det blir fler med en så snabb kamera som 20D), slutaren på 20D skulle alltså räcka dryga 6 år.

Ärligt talat så har jag ingen som helst aning om hur länge jag kommer behålla 20D.

snittar drygt 40 bilder /dag.. det är imponerande...

jo snabb kamera ökar antalet bilder har jag märkt..

*edit... rättstavade lite*
 
ingen som tycker att kameran är förliten?

jag tror "vet" att ergonomin kommer bli kass för min del..... kameran ska ju gå att hålla i....
 
teamfoto skrev:
ingen som tycker att kameran är förliten?

jag tror "vet" att ergonomin kommer bli kass för min del..... kameran ska ju gå att hålla i....

svårt att säga utifrån bilder, man får klämma på den själv, det är ju högst personligt.
 
teamfoto skrev:
ingen som tycker att kameran är förliten?

jag tror "vet" att ergonomin kommer bli kass för min del..... kameran ska ju gå att hålla i....

För mina normalstora tjejhänder kommer den nog att bli ganska perfekt. Har klämt o kännt på Pentax ist och 350 är ju t o m mindre. Perfekt för mig tror jag!

Däremot vet jag ju inte hur det kommer att kännas m ett längre objektiv. Kommer t ex ett Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM väldigt tungt o klumpigt till en sådan kamera kanske?
 
Senast ändrad:
Min S1 är ganska lagom för mina små, snart 18 åriga händer. ;P Och 350D:n är några mm större än den, så den passar nog mig som handsken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.